جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 26 آبان 1395     
حباب کاذب قیمت گوشت شکسته می‌شود؟

باشگاه خبرنگاران جوان: منصور پوریان رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده در خصوص وضعیت عرضه دام زنده اظهار داشت: شورای تامین دام زنده در آبان ماه آمادگی عرضه 580 هزار راس گوسفند،170 هزار راس گوساله و 67 هزار راس بز با متوسط قیمت 11 الی 11 هزار و 700 تومان به کشتارگاه ها را دارد.


وی با اشاره به نوسانات نرخ گوشت در ماه های اخیر گفت: به دنبال افزایش بی رویه نرخ گوشت در ماه های اخیر، شاهد کاهش تقاضای 20 الی 25 درصدی به سبب هجوم دلالان و واسطه ها به این صنعت بوده ایم.


پوریان ادامه داد: با توجه به انباشتگی و مازاد عرضه دام به کشتارگاه ها باید گفت که در شرایط فعلی نرخ واقعی هر کیلو گوشت برای مصرف کننده 28 الی 29 هزار تومان است.


رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده در خصوص گلایه برخیافراد مبنی بر کمبود دام زنده در بازار بیان کرد: در شرایط فعلی با افزایش عرضه 200 الی 300 هزار راسی در مقایسه با سال گذشته پیش بینی می شود که حباب کاذب 15 الی 16 هزار تومانی نرخ گوشت شکسته شود چرا که در غیر این صورت با رکود بازار گوشت مواجه خواهیم شد.
وی با انتقاد از سکوت سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده درباره گرانی بیش از حد قیمت در بازار افزود: سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده باید وارد عرصه شده و با گرانی ها برخورد نماید چرا که در واحد های پرواربندی هیچ کمبودی نداریم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: