جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 26 آبان 1395     
بشار اسدهمکاری بادونالدترامپ رامشروط کرد

خبرگزاری تسنیم: «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، روز سه‌شنبه در مصاحبه با تلویزیون پرتغال در پاسخ به این پرسش که چه انتظاری از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا دارد، گفت: «ما امیدواریم که آمریکا بی‌طرف باشد، به قانون بین‌المللی احترام بگزارد، در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نکند و البته به حمایت از تروریست‌ها در سوریه پایان دهد».


بشار اسد با بیان این‌که برای قضاوت درباره رهبری ترامپ باید صبر کرد، گفت: «ما در موضوع قضاوت درباره ترامپ بسیار محتاط هستیم به‌ویژه این‌که او قبلا هیچ پست سیاسی نداشته است. به همین دلیل ما نمی‌توانیم چیزی درباره او بگوییم».
اسد افزود: اگر ترامپ با تروریست‌ها بجنگد، ما، روس ها و ایرانی ها و تعدادی دیگر از کشورها که خواستار شکست دادن تروریست‌ها هستند نیز هم‌پیمان طبیعی آن (‌ترامپ) خواهیم بود.


رئیس‌جمهوری سوریه متذکر شد: اگر ترامپ با تروریست‌ها بجنگد،ما،روس‌ها، ایرانی‌ها و تعداد دیگری از کشورهایی، که خواهان شکست دادن تروریست‌ها هستیم، برای او همپیمانانی طبیعی در این زمینه خواهیم بود».
گفتنی است دونالد ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی‌اش، از حمایت آمریکا از معارضان سوری انتقاد کرده و گفته بود با وجود آنکه از بشار اسد خوشش نمی‌آید، ولی اسد در حال مبارزه با گروه تروریستی داعش است.


رئیس‌جمهوری سوریه در پاسخ به پرسشی درباره همکاری با «آنتونیو گوترس» دبیرکل جدید سازمان ملل متحد، گفت: «ما آماده همکاری به هر شیوه‌ای برای برقراری ثبات و آرامش در سوریه هستیم. ما مصلحت کشور و اراده مردم سوریه را مد نظر قرار می‌دهیم. اما از دبیرکل جدید سازمان ملل انتظار داریم در هر اظهارنظر و سخنرانی‌هایش درباره هر تنش و جنگی در جهان از جمله در سوریه، واقع‌گرا و منطقی باشد و این مسئولیت را به وزارت خارجه آمریکا محول نکند».


بشار اسد در بخشی دیگر از سخنانش، بر مقابله جدی با گروه‌های تروریستی تأکید کرد و نقش روسیه، ایران و «حزب‌الله» لبنان را در حمایت از سوریه در برابر تروریسم کلیدی و بسیار مهم خواند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: