جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 25 آبان 1395     
معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 12 تهران:
بسته های تشویقی هر کدام از محله های منطقه 12 با یکدیگر متفاوت است

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 12 تهران گفت: طبق برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده بسته تشویقی که برای یک محله طراحی شده برای محله دیگر کاربردی ندارد.

مهدی صالحی با بیان این مطلب افزود: به عنوان مثال اگر عوارض پارکینگ را در محله ایران کم کنیم به دلیل اینکه در محله ایران کسری پارکینگ نداریم و مردم ملکی را که پارکینگ نداشته باشد،  در این محله نمی‌خرند ؛ کاربردی نخواهد داشت ، اما اگر در محله تختی عنوان شود که کسری پارکینگ عوارض به آن تعلق نمی‌گیرد بیشتر مردم ساکن این محل استقبال می‌کنند.

وی ادامه داد: در تدوین بسته‌های تشویقی محله‌های منطقه 12 به مسایل اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی توجه بیشتری داریم ، به عبارت دیگر وقتی بسته‌های تشویقی در مقیاس محلی تدوین شود ، اولین نکته‌ای که به آن توجه می‌شود ، این است که وضعیت اقتصاد و فرهنگ مردم ساکن در محل به چه صورت است.

معاون شهرسازی و معماری منطقه 12 بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در محله هرندی تنها بین 25 تا 30  درصد از مردمی که در این محله زندگی می‌کنند در بهترین حالت خودرو شخصی دارند ؛ به عبارتی اگر 100 خانوار در این محله زندگی ‌کنند ، تنها 30 خانوار خودرو شخصی دارند و 70 خانواده‌ ی دیگر خودرو ندارند ؛ اما در صورت نوسازی باید عوارض کسری پارکینگ پرداخت کنند ، پس ما نباید برای چیزی که وجود ندارد ، عوارض دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه باید بسته‌های تشویقی نوسازی در مقیاس محلی تدوین شود؛ یادآور شد: به عنوان نمونه اگر در محله هرندی مطرح شود که به جای 4 طبقه 6 طبقه تراکم داده می شود ، باز هم مورد استقبال شهروندان قرار نمی گیرد ، چرا که نهایتا" 5 طبقه برای ساکنان این محله کافی است اما وقتی شما 6 طبقه مجوز ساخت در این محله می‌دهید باید به سازمان آتش‌نشانی مراجعه و تسهیلات ایمنی را از این سازمان دریافت کنند که همین افزایش هزینه ، از ارزش ملک می‌کاهد.

به گفته وی؛ با توجه به اینکه در بخشی از محله هرندی مهاجران زندگی می‌کنند باید حتی این بسته تشویقی برای این افراد خردتر شود اما الان امکان این کار وجود ندارد ، تصمیم داریم به مرور با نگاه پلاک به پلاک بسته‌های تشویقی را به مردم محله هرندی اعطا کنیم. 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: