جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 24 آبان 1395     
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خبر داد:
اعزام 300 آتش نشان در 5 نقطه کربلا و نجف

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از اعزام 300 نیروی آتش نشان در ایام اربعین حسینی خبر داد و گفت: نیروهای آتش نشان در دو گروه 150نفره و در 5 نقطه (کربلا، نجف، سامرا، کاظمین و کوت) برای انجام عملیات پیشگیری و مقابله با حریق و حوادث احتمالی استقرار یافته اند.

سعید شریف زاده با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم جهت انتقال وسایل مورد نیاز به سه نقطه مرزی (مهران، شلمچه، چزابه) برای ارسال به 5 نقطه تعیین شده فراهم شده است، افزود: در همین راستا 4 دستگاه موتور، 5 دستگاه ماشین آلات آتش نشانی و 1000 عدد خاموش کننده در نقاط تعیین شده، استقرار یافته اند. همچنین مسئولین محورهای سه گانه مرزی (مهران، شلمچه، چزابه) تعیین و 3 ایستگاه ثابت آتش نشانی نیز در این سه مرز راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال سازمان آتش نشانی علاوه بر کربلا و نجف شهرهای سامرا، کاظمین و کوت را هم پوشش خواهد داد و در این 5 نقطه مستقر خواهد شد، اضافه کرد: پایگاه و محل اصلی استقرار ما در پارک متنزه الحسین در شهر کربلا است و چادر این سازمان نیز در این مکان نصب شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه نیروهای آتش نشان در 2 اکیپ 150 نفره(جمعا 300نفر) تا 4 آذرماه در محورها و نقاط 5 گانه برای انجام عملیات پیشگیری و مقابله با حریق و حوادث احتمالی حضور دارند، گفت: آتش نشانان 4 روز پس از مراسم اربعین حسینی به ایران باز می گردند.

وی در خصوص اینکه پوشش ایمنی تمامی موکب های شهرداری تهران برعهده این سازمان است، تصریح کرد: آموزش پرسنل و نصب دستورالعمل های پیشگیری از وقوع حریق و حادثه و نظارت بر اجرای آن، نصب کپسول های آتش نشانی، نظارت برتمامی مواکب و رعایت نکات ایمنی در نصب و راه اندازی موکب ها، نظارت بر راه اندازی آشپزخانه و ایستگاه های صلواتی و... از جمله وظایف سازمان آتش نشانی محسوب می شود.

شریف زاده در ادامه به آموزش های اولیه اطفای حریق به تمامی نیروهای اعزامی شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: تاکنون به بیش از 1200 نفر از نیروهای اعزامی شهرداری تهران توسط سازمان آموزش اطفای حریق داده شده است و با برنامه ریزی های انجام شده تمامی نیروهای اعزامی، این آموزش ها را فرا گرفته اند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در ادامه به استفاده از پتانسیل آتش نشانان داوطلب پرداخت و در ادامه تصریح کرد: همچنین در راستای آموزش و فرهنگ سازی بروشورهایی حاوی نکات ایمنی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی جهت توزیع بین زائرین و مسئولین مواکب تهیه و تدوین شده است.

وی به راه اندازی کانال اختصاصی اربعین توسط این سازمان اشاره کرد و گفت: این کانال جهت اطلاع رسانی لحظه به لحظه اقدامات سازمان آتش نشانی در انجام ماموریت ها و هماهنگی های لازم ایجاد شده است.

شریف زاده در بخش دیگری از سخنان خود به آموزش نیروهای آتش نشان شهرهای نجف و کربلا پرداخت و گفت: پس از اربعین سال 94 با هماهنگی آتش نشانی شهرهای نجف و کربلا، دو گروه از نیروهای آتش نشان این دو شهر، آموزش های تخصصی آتش نشانی را به صورت رایگان توسط این سازمان در مرکز آموزش ایثارگران (صالح آباد) و در راستای همکاری های دو جانبه فرا گرفتند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: