جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 24 آبان 1395     
رییس ستاد محیط زیست شهرداری تهران اعلام کرد:
طراحی 2بوستان انرژی در پایتخت تا پایان سال

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از امکان سنجی، طراحی و اجرای 2 بوستان انرژی تا پایان سال 95 خبر داد.

محمد مهدی گلمکانی با بیان اینکه امروزه باتوجه به محدودیت منابع سوخت فسیلی و زیان بار بودن استفاده از آن برای سلامت محیط­زیست، بررسی و استفاده از انرژی­های تجدیدپذیر به عنوان انرژی جایگزین از اهمیت ویژه­ ای برخوردار شده است، گفت: در این میان انرژی خورشیدی باتوجه به اینکه انرژی کاملا پاک و عاری از آلودگی است، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

وی با بیان اینکه از آنجا كه کشور ايران دارای شدت تابش بالاتری از میانگین شدت تابش جهانی است، ادامه داد: براساس آمار 10ساله که از طریق سازمان فضایی ناسا منتشر شده است، متوسط سالانه شدت تابش انرژي خورشيدي در شهر تهران 4.58 کیلووات ساعت بر مترمربع در روز برآورد شده است.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه استفاده از انرژي خورشيدي به عنوان انرژي جايگزين موجب کاهش مصرف منابع فسیلی می­ شود، تصریح کرد: این موضوع به گسترش فرهنگ استفاده از انرژي­ هاي پاك و بدون مخاطرات و آلودگي­ هاي زيست محيطي در میان شهروندان نیز كمك شاياني مي­ كند.

گلمکانی با اشاره به اینکه پارك‌هاي انرژي، پارك‌هايي موضوعي هستند كه با ارائه ايده‌هاي كاربردي و ابزار های گوناگون، اقشار مختلف مردم را با انواع كاربردهاي ‌انرژي نو (به ويژه انرژي خورشيدي) آشنا مي‌ند، تصریح کرد: اين بوستان ها سعي در‌ فرهنگ سازي در خصوص استفاده از انرژي پاك و جايگزيني آن با انرژي‌هاي فسيلي دارند.

وی با اشاره به بوستان های انرژی در شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر بوستان های انرژی در سطح شهر تهران شامل مناطق یک (رحمان آباد)، منطقه 3 (خلیج فارس)، منطقه 4 (الغدیر فاز 1 و 2)، منطقه 10 (بوستان نیلوفر)، منطقه 17 (بوستان سبزه) و همچنین منطقه 22 (دوستدار کودک و آبشار) می شود.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران درباره برخی از اقدامات انجام شده در بوستان های انرژی گفت: تجهیز سرویس های بهداشتی و ساختمان های موجود در بوستان ها به آبگرمکن خورشیدی، تامين بخشی از روشنايي بوستان با استفاده از سيستم فتوولتائيك منفصل از شبکه، تجهیز ساختمان های موجود در بوستان ها به نيروگاه كوچك مقياس خورشيدي متصل به شبکه و همچنین نصب پانل خورشيدي بر آلاچيق های موجود و ... از مزایای بوستان های انرژی است. این در حالیست که امکان سنجی، طراحی و اجرای 2 بوستان انرژی دیگر در سال 95 در دستور کار قرار دارد.

گلمکانی با بیان اینکه در اکثر بوستان ها حداقل یک نیروگاه کوچک مقیاس خورشیدی 10کیلوواتی نصب شده است، خاطر نشان کرد: تولید انرژی سالیانه در این بوستان ها حدود 18 هزار کیلووات ساعت است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: