جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 24 آبان 1395     
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرد اری تهران خبر داد:
جا به جایی مسافران در مقاطع غیر پیوسته و مسیرهای کوتاه تر

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون حمل و نقل و  ترافيك شهرداري تهران ضمن اعلام اينكه با استقرار اتوبوس های لازم زائران كربلا ازسه مرز مشخص به داخل خاك عراق منتقل مي شوند، گفت : امسال بر خلاف سال هاي گذشته اتوبوس ها به شكل يك سره از مبدا به مقصد حركت نمي كنند بلكه به شكل بين نقطه اي و در پاره خط هاي مشخص اقدام به جابه جايي مسافران مي كنند.

مازیار حسيني با اشاره به برنامه همه ساله شهرداري تهران براي انتقال زائرين كربلا از ايران به عراق گفت :امسال نيز مانند سال هاي گذشته، بخشی از مسئوليت جابه جايي زائران كربلا بر عهده شهرداري تهران است.

وي افزود: مسافران از سه مرز رسمي مهران ،شلمچه و چزابه به نجف وكربلا منتقل مي شوند و سپس از زیارت به كشور باز می گردند. حسيني با تاكيد بر اينكه تعداد اتوبوس ها بر حسب نياز مسافران پيش بيني شده است، گفت : مراسم اربعين امسال وسائل حمل و نقل عمومي به شكل قطعه بندي و پاره خط سامان دهي شده اند تا بتوانند بعد از جابه جايي مسافر به نقطه اول باز گردند تا زمان سفر زائران كوتاه تر شود.

 وي با تشريح دلايل اين تصميم تاكيد كرد: انتقال زائران در مقاطع غير پيوسته تجربه سالهاي قبل بوده است زيرا در صورت حرکت مستقیم وسايل نقلیه در مقصد قادر به بازگشت به مبدا نبوده و عملاً از انتقال زائران باز مي ماندند، در نتيجه امسال با كوتاه كردن مسيرها سعي شده اين نقيصه بر طرف شود.

به گفته معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران اتوبوس ها بر خلاف سنوات گذشته به شكل بين نقطه اي مسافران را به نجف وكربلا منتقل مي كنند و از مبدا تا مقصد به شكل يكسره حركت نمي كنند تا در رفت و مسافران تسهيل شود و حجم بالايي از مسافران جابه شوند.

 وي با اشاره به اينكه ساير كلانشهرها نيز در انتقال مسافران كربلا سهيم هستند افزود:مركز اصلي قاعدتا در كوت خواهد بود و مسافران در قطعات ومسيرهاي مشخص از مرز ايران تا داخل خاك عراق جابه جا خواهند شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: