جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 24 آبان 1395     
غربالگری دیابت در محلات سیزده گانه منطقه 13

به گزارش گروه اخبار مناطق 22 گانه شهرداری نیوز، همزمان با فرارسیدن هفته ملی دیابت از 22 آبان ماه لغایت 28 آبان ماه ، اداره سلامت شهرداری منطقه 13 اقدام به  غربالگری دیابت در سرای محلات ، مدارس و مساجد سطح محدوده کرده است.

یاسر گریوانی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری با بیان اینکه برنامه های هفته ملی دیابت با شعار "چشم ها به دیابت " از از 22 لغایت 28 آبان ماه در سطح محدوده اجرایی شده است گفت : غربالگری دیابت شامل تست قندخون و ویزیت رایگان پزشکی در سطح محلات ، مدارس و مساجد  انجام می شود.

وی با اشاره به برگزاری کلاس ها و کارگاه های اموزشی در سطح محلات افزود: شهروندان با شرکت در این کارگاه ها و کلاس ها با موضوعاتی همچون  دیابت در کودکان و دانش آموزان، دیابت و بیماری های مرتبط با آن، تغذیه سالم و کنترل دیابت، خود مراقبتی و پیشگیری از دیابت، تأثیر دیابت در بیماری های زنان، نقش رسانه در کنترل دیابت، آرامش روان و کاهش قند خون و.....آشنا می شوند.

به گفته وی  همایش های  " زندگی شیرین بدون دیابت"  و " چشم ها به سوی دیابت " با همکاری مرکز بهداشت و درمانگاه شرق  روز های 23 و 24 آبان ماه در مجتمع  های کوثر  و روح الله برگزار می شود.

معاون شهردار منطقه 13 تقدیر از دبیران محلی ، منطقه ای و تقدیر از اعضای فعال کانون ،ارائه مشاوره های فردی و گروهی ( طب سنتی، تغذیه و....)، حضور در"حلقه بزرگ انسانی" ا فراد دارای دیابت ، برگزاری مسابقات ورزشی و پیاده روی نمادین ، شرکت در تور پیاده گردی تفریحی «سیری در تاریخ طهران قدیم» از جمله برنامه های اداره سلامت در هفته  ملی دیابت بر شمرد.

وی خاطر نشان کرد : توزیع اقلام آموزشی در محلات،حضور در مدارس و آموزش دانش آموزان و اولیاء آنها به روش T.O.T به عنوان سفیران دیابت ،ارسال پیامک با مضمون شعارهای دیابت، بیماری های غیر واگیر و نظام سلامت از دیگر برنامه ها اعلام کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: