جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 23 آبان 1395     
رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران تاکید کرد؛
تشدید آلودگی هوا همزمان با تعلیق تصمیم گیری مسئولان

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با طرح این پرسش که منع تردد خودروهای دودزا در شرایطی که صدها هزار خودرو آلاینده در شهر تردد می کنند به چه معناست؟ از اتخاذ تصمیمات مقطعی در زمینه کاهش آلودگی هوا به شدت انتقاد کرد.

محمد حقانی از کمیته اضطرار آلودگی هوا به عنوان یک مسکن و آن هم مسکن ضعیف برای رفع تکلیف و کاهش فشار افکار عمومی نام برد و گفت : برای کاهش آلودگی هوا باید چاره ای قطعی اندیشیده شود .

وی افزود: از زمانی که اجرای طرح کاهش پیشنهاد شد، قرار بود خودروهای فرسوده در کلاس قرمز و خودروهای دودزای کاربراتوری در کلاس زرد قرار بگیرند و اگر به پیشنهاد مدیریت شهری توجه می شد در روزهای اضطرار به راحتی امکان منع تردد این خودروها از در منزل مهیا می شد .

وی با اشاره به اینکه اقداماتی که به منظور کاهش آلودگی هوا پیش بینی می کنیم باید اثربخش باشند و بتواند تعداد زیادی از شهروندان را تحت تاثیر قرار دهد، اظهارکرد: منع فروش آرم روزانه طرح ترافیک به خودروهایی که در هر حال معاینه فنی دارند ، اقدامی بی اثر است چرا که عملا خودروهایی که آلودگی کمتری دارند از تردد منع می شوند، هر چند شهرداری تهران در این سالها بلافاصله این منع را عملیاتی کرده است.

وی با اشاره به تعطیلی شن و ماسه در محدوده منطقه 18اظهارکرد: زمانی که سکون کامل اتمسفر جوی وجود داشته و جابه جایی باد وجود نداشته باشد و در زمانی که همه آلودگی های موجود توسط منابع داخلی شهر تولید می شود، اقدامی مانند تعطیلی معادن شن و ماسه به تنهایی اثرگذار نمی باشد.

وی با بیان اینکه منع تردد خودروهای دودزا نیز معنا و مفهوم خاصی ندارد چرا که معنای منع معلوم نیست، تصریح کرد: اینکه این منع به معنای توقف است؟ انتقال به پارکینگ است؟ از طریق جریمه دستی است؟ کد جریمه آن چیست؟ با چند نفر نیروی پلیس انجام می شود و چه تعداد از خودروها را در بر می گیرد؟ مواردی هستند که باید از قبل درباره آن اندیشیده شود، نه اینکه در زمان بحران به فکر آنها بیفتیم .

حقانی با اشاره به اینکه خودروسازان داخلی عموما خودروهای بی کیفیت تولید و روانه بازار می کنند، اظهارکرد: برنامه اسقاط خودروهای فرسوده در قبال خودروهای نو کاملا معلق شده و علاوه بر آن دیزل سازانی که مانع نصف فیلتر دوده بر روی خودروهای دیزلی شده اند و تولید کنندگانی که سالهاست موتورسیکلت های کاربراتوری تولید و روانه بازار می کنند، در طول سال از جمله در این روزهای آلوده همچنان به کار خود ادامه می دهند و هیچ منعی برای آنها وجود ندارد .

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی که مسوول اجرای طرح کاهش و منع تردد خودروهای فرسوده در سطح شهرهستند، این روزها باید پاسخگوی مردم باشند، خاطرنشان کرد: هرچند به نظر نمی رسد مسوولی بتواند پاسخگوی به مخاطره افتادن سلامت میلیون ها شهروندی که این روزها به دلیل تشدید آلودگی هوا یا بیمار می شوند و یا بیماری شان تشدید می شود، باشد. مردمی که در میان مغفول ماندن تصمیمات کارآمد حتی جان خود را از دست می دهند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: