جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 23 آبان 1395     
فک پلاک خودروهای دیزلی بالای 15 سال در دهلی

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، دولت هند پروسه فک پلاک خودروهای دیزلی بالای 15 سال در این کشور را آغاز کرده چرا که سطح آلودگی هوا در پایتخت این کشور به بیش ترین میزان خود رسیده است.

این پروسه حدود 200 هزار خودرو را شامل خواهد شد. هم چنین مدارس دهلی نیز سه روز گذشته تعطیل بوده اند در حالی که ساخت و ساز و تخریب نیز فعلا در این شهر به حالت تعلیق درآمده و یک نیروگاه برق نیز به خاطر ایجاد دودهای سمی که آسمان شهر را پوشانده اند، تعطیل شده است. در این شرایط، تصمیم جدید دولت پس از نشستی با معاون فرماندار شهر، Najeeb Jung اتخاذ شده است.

شورای شهر با انتشار متنی در این مورد برای اولین بار اقدام به هشدار سلامتی کرده و از مردم خواسته تا وارد مناطق با آلودگی بالا نشوند و افراد دارای مشکلات ریوی برای هیچ کاری از منزل خارج نشوند. اوایل سال جاری در ماه جولای، دادگاه سبز ملی از دولت دهلی خواست تا تمام خودروهای بالای 10 سال را فک پلاک کند. اما بعدا تصمیم بر آن شد که این فک پلاک در چند فاز اجرا شود. که اکنون این امر با فک پلاک خودروهای بالای 15 سال آغاز شده است. به نظر می رسد فاز بعدی این طرح مشمول خودروهایی باشدکه بیش از 10 سال از عمر آن ها گذشته است.

اخیرا دولت این کشور مجوز ثبت خودروهای دیزلی جدید با ظرفیت موتور بالای 2.0 لیتر را نیز صادر کرده اما این نوع خودروها باید 1 درصد مالیات بیش تری پرداخت کنند. وضعیت آلودگی هوا در این منطقه به قدری وخیم است که شهروندان از مشکلات تنفسی شکایت دارند. هم چنین برپایی آتش در زمین های کشاورزی اطراف دهلی در پنجاب و هاریانا نیز مشکلات آلودگی را تشدید کرده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: