جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 23 آبان 1395     
پایش آسیب‌های رایج پل‌ها با دستورالعمل جدید

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، مدیر گروه مقاوم‌سازی و نگهداشت پل و ابنیه سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، از تدوین دستورالعمل بازدید پل‌ها خبر داد.

مهندس "رضا صادق‌دوست" ضمن اعلام خبر فوق افزود: با تصویب دستورالعمل بازدید پل‌ها در شورای عالی فنی شهرداری تهران، عملیات بازدید پل‌ها که مبنایی برای برنامه‌ریزی فرآیند بازرسی، تعمیر و نگهداری این سازه‌ها است، ضابطه‌مند و استاندارد خواهد شد.

وی با بیان آنکه دستورالعمل بازدید پل‌ها شامل مجموعه‌ای از ضوابط دقیق و کاربرگ‌های منسجم است، افزود: پیش‌فرض اصلی در فرآیند تهیه و تدوین کاربرگ‌های این دستورالعمل، تکمیل فرم‌های مذکور توسط تکنسین‌های فنی شاغل در مناطق 22گانه بوده است؛ درواقع شهرداری‌های مناطق با استفاده از این کاربرگ‌ها، آسیب‌های رایج و محتمل در ساختار پل‌ها را تشخیص و گزارش خواهند داد تا پل‌هایی که نیاز به تعمیرات فوری دارند، به سرعت به نهادهای متولی تعمیر و نگهداری این قبیل سازه‌ها معرفی می‌شوند.

مهندس صادق‌دوست این سطح از بازرسی پل‌ها را فاقد پیچیدگی‌های فنی دانست و افزود: درزهای انبساط، سیستم زهکشی، روکش آسفالت، جداول، قرنیزها و پیاده‌رو‌ها و همچنین عرشه و تکیه‌گاه از مهمترین اجزایی است که در دستورالعمل بازدید پل‌ها پایش می‌شوند؛ بازرسی‌های فوق هر 3 ماه یکبار انجام می‌شوند.

به گفته مدیر گروه مقاوم‌سازی و نگهداشت پل و ابنیه سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، این بازدیدها مقدمه‌ای بر سطوح بالاتری از فرآیند بازرسی‌ها هستند که آسیب‌های پل‌ها را مورد پایش و ارزیابی دقیق‌تر قرار می‌دهند. به این ترتیب وضعیت پل‌های سواره‌رو پیش از بروز آسیب‌های جدی و ثبت پیام‌های مردمی در سامانه‌های 137 و 1888 شناسایی شده و آسیب‌های مشهودی که باعث بروز مشکلات ایمنی، ترافیکی و سازه‌ای پل‌ها می‌شوند طی بازدیدهای دوره‌ای مستمر، شناسایی و گزارش خواهند شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: