جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 23 آبان 1395     
تحقق آموزشی کمپین آسمان آبی – زمین پاک و خط سفید در منطقه 8

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، در راستای تحقق اهداف کمپین "آسمان آبی  زمین پاک" و اجرای هر چه سریع تر تدابیر و سیاستهای ابلاغی مدیریت  کلانشهر تهران، اداره پسماند منطقه 8 نسبت به آموزش فرهنگ تفکیک زباله از مبداء و آشنایی با دور ریختنی ها با حضور در درب منازل، اماکن تجاری، مدارس و مساجد به صورت  چهره به چهره اقدام کرد.

بهمن نوری شهردار این منطقه ضمن اعلام مطلب فوق گفت:« ارایه خدمات مطلوب تر به شهروندان مستلزم مشارکت همه جانبه مردم است که این مهم ازطریق فرهنگسازی، اطلاع رسانی و آموزش  صورت می پذیرد.

وی افزود: اداره پسماند منطقه 8 مجدانه در تمامی اماکن محلات 13گانه منطقه اعم از مهد کودک و مساجد تا درب منزل شهروندان نسبت به آموزش موضوعات مرتبط با طرح تفکیک پسماند ازمبداء به منظور فرهنگسازی در راستای تحقق اهداف کمپین "آسمان آبی  زمین پاک" اقدام کرده که بازتاب خوبی در سطح منطقه داشته است.

نوری اضافه کرد: شورایاران و مدیران محلات در تحقق این هدف بزرگ زیست محیطی می توانند نقش بسزایی داشته باشند.

شهردار منطقه 8 درادامه تصریح کرد:از آنجا که خدمات فرهنگی شهرداری از طریق سراهای محلات صورت می گیرد این فضا بستر مناسبی برای تحقق شعار "آسمان آبی  زمین پاک" است که تمامی سطوح سنی از خانه های کودک تا کانون جهاندیدگان می توانند به عنوان سفیران این فرهنگ مطرح شوند.

وی با بیان اینکه راه اندازی غرفه های بازیافت درهر محله منجر به تحقق این امر شده، ادامه داد:اکثریت شهروندان این منطقه  دیگر به کاغذ به عنوان یک زباله زائد نگاه نمی کنند و زباله های خود را با کالاهای قابل مصرف اعم از مواد شوینده بهداشتی و لوازم تحریر معاوضه می کنند.

نوری افزود: این طرح در سطح منطقه و کانون های مختلف سرای محلات و اکیپ آموزشی تحویل مخزن و خودروهای ملودی و گشت جلوگیری از فعالیتهای غیرمجاز با برنامه ریزی مدون و افزایش مدت فعالیت در محلات در راستای پوشش گسترده به تمامی شهروندان در محلات مذکور فعال هستند.

شهردار این منطقه تاکید کرد: در همین راستا جامعه مخاطب دانش آموزان مدارس به عنوان گروهی پایه ای در آموزش پذیری به منظور نهادینه کردن فرهنگ تفکیک پسماند ازمبداء مد نظر ویژه بوده است.

نوری در پایان یادآور شد: تا کنون بیش از80 درصد از این طرح تحقق پیدا کرده که امید است با پیگیری هر چه بیشتر در زمینه آموزش و توسعه سیاستهای تشویقی  به تحقق 100 درصدی برسیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: