جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 21 آبان 1395     
اولین اولویت بودجه 96 تهران از نظر رييس كميته محيط زيست شوراي شهر:
مسأله توسعه مترو حل شود مشکل ترافیک و آلودگی هوا حل می شود

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز: رييس كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران در پاسخ به این پرسش که اولین اولویت بودجه شهرداری تهران برای سال 96 چیست؟ گفت: با توجه به نگاه اعضاي شوراي شهر، محور بودجه سال آینده پایتخت، حفظ باقي مانده محيط زيست شهر تهران است.

مهندس محمد حقّاني افزود: مهم ترين مسأله ای که به منظور حفاظت از بقاياي محيط زيست شهر تهران بايد در اولويت قرار گيرد، توسعه خطوط مترو است و اگر مي خواهیم مشكلات محيط زيست شهر حل شود، ابتدا بايد مشکلات موجود بر سر راه توسعه مترو را حل کنیم.

وی با اشاره به این که اگر مسأله توسعه متروی تهران حل شود، بسياري از مسائل اساسي این کلان شهر از تراكم ترافيك گرفته  تا آلودگي هوا حل خواهد شد، اظهار کرد: البته مشكلات تهران به ترافيك و آلودگي هوا محدود نمي‌شود و آلودگي آب، آلودگي خاك و افزايش روزافزون جمعيت، از ديگر چالش هایی هستند که اين كلان شهر و مردم آن با آنها دست و پنجه نرم می کند.

مهندس حقّانی با بیان اين كه اگر بخواهيم در شهري با زيرساخت هاي مناسب و بدون وجود انواع آلاينده ها زندگی کنیم، بايد حمل و نقل عمومي را با محوريت مترو توسعه دهيم، تصریح كرد: به اين منظور، نياز است تا ضمن استفاده از متخصصان و مهندسان داخلي در صنعت مترو، تمام تلاشمان را به عمل آوریم تا نسبت به بومي سازي صد در صدی این صنعت اقدام نماییم.

رييس كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر در پایان با تأکید اين كه يكي از مهم ترين چالش های تهران، توسعه بي رويه اين كلان شهر است، خاطرنشان كرد: تهران هر روز چه از نظر عمودي و چه از نظر افقي، بزرگ و بزرگ تر مي شود و به تبع آن، مسائل و مشكلات اين كلان شهر چند برابر مي شود و از این رو، نياز است تا پایتخت بیش از این گسترش پیدا نکند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: