جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 20 آبان 1395     
سفر به مدرن‌ترین شهر خاورمیانه

دبی

شاید تصور کنید یک جزیره در دل کویر و آب و هوای گرم، نمی‌تواند مقصد جذابی برای سفر شما باشد، اما دبی چهره دیگری از خود برای گردشگران به نمایش می‌گذارد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، در تور دبی منتظر جاذبه‌های تاریخی و یا طبیعت سرسبز نباشید. چرا که آسمان‌خراش‌ها، مراکز خرید مدرن و جاذبه‌های انسان‌ساز دبی شما را به شگفتی وا می‌دارد.

آشنایی با دبی

شهر بندری دبی در جنوب کشور ایران و در حاشیه خلیج‌فارس قرار دارد. دبی یکی از هفت شیخ‌نشین امارات متحده عربی محسوب می‌شود و بعد از ابوظبی بزرگ‌ترین شهر امارات است. فعالیت‌های اقتصادی پررونق در کنار تجمع بزرگ‌ترین و معروف‌ترین شرکت‌های جهان، دبی را به پایتخت تجاری امارات تبدیل کرده است.

آب و هوای دبی

امارات متحده عربی آب و هوای گرمسیری دارد. به‌طوری که تابستان‌های بسیار گرم و مرطوب و زمستان‌های ملایم دارد.  بارندگی در این کشور بسیار کم است و اغلب در ماه‌های زمستان رخ می‌دهد. با توجه به شرایط آب و هوای دبی، بهترین بازه زمانی برای سفر به دبی از اوایل فصل پاییز تا اواسط فصل بهار است که شرایط جوی مناسبی را برای مسافران دارد.

وجه تسمیه دبی

نام «دبی» از دو حرف (د) و (با) تشکیل شده، «دُبا» نام نوعی ملخ کوچک است. این نوع ملخ در زمان گذشته در این منطقه وجود داشته است، به همین علت نام منطقه را "دُبا" گذاشتند که درگذر زمان به دوبی تبدیل شده است. همچنین در زبان فارسی برخی به اشتباه و به سبب آوانویسی از روی سایر زبان‌ها، نام این شهر را «دوبی» نوشته‌اند.

تنوع جمعیتی در دبی

در وصف تنوع نژاد در دبی همین بس است که تنها ۱۹ درصد از جمعیت دبی را مردم بومی امارات تشکیل می‌دهند. مجموعا ۲۱ درصد ایرانی و عرب و حدودا ۶۰ درصد آسیای جنوبی هستند. بنابراین تنوع نژادی زیادی در این جزیره کوچک به چشم می‌خورد. اکثریت مردم دبی، به دین اسلام گرایش دارند. گردشگران ایرانی در تور دبی به مشکل برنمی‌خورد چرا مردم دبی علاوه بر زبان رسمی خود یعنی زبان عربی به زبان‌های فارسی، انگلیسی، هندی و اردو نیز تسلط دارند.

فرهنگ در دبی

دبی سیاست خوش آمدگویی را در مواجه با سایر اقوام پیشه کرده است، به طوری که می‌توانید ملیت‌های مختلف از مسلمان، هندو یا مسیحیان را ببینید که در کنار هم به زندگی و کار مشغول هستند. هر کدام از اقلیت‌ها در انجام مراسم مذهبی و جشن های ملی کشور خود آزاد هستند.

درآمد دبی

مهم‌ترین شغل و منبع درآمدزایی مردم دبی، از معاملات تجاری با خارجی ها نشات می‌گیرد. به همین علت آنها در خرید و فروش بسیار ماهر هستند. به جز درآمد حاصل از نفت و معاملات تجاری، سفر هزاران گردشگر در سال، به این جزیره کوچک رونق خاصی بخشیده است.

رویدادهای فرهنگی دبی

دوم دسامبر، روز ملی استقلال دبی و رهایی از سلطه  انگلستان است. مردم امارات در این روز با به ‌دست گرفتن پرچم امارات متحده عربی و نقاشی کردن پرچم  روی خودروها و ساختمان‌ها و همچنین تزئین خیابان‌ها پایکوبی می‌کنند. از ویژه‌ برنامه‌های این روز، به راه انداختن کارناوال‌های مختلف در سطح شهر و رژه نظامیان است.
فستیوال تابستانی دبی از محبوب ترین فستیوال های دبی محسوب می‌شود که به مدت ۱۰ هفته برگزار می‌شود. اجرای کنسرت در فضای باز، نمایش‌های مختلف خیابانی به همراه تخفیفات فوق‌العاده در مراکز خرید شهر از جمله اتفاقاتی مهیجی است که در مدت برگزاری جشن در سراسر شهر برگزار می‌شود.

فستیوال خرید دبی که از اواخر ژانویه تا اواخر فوریه برگزار می‌شود. همین امر باعث شده تا دبی به "قطب خرید خاورمیانه" معروف شود. در این دوره زمانی، فروشگاه‌های مختلف در سراسر شهر تخفیف‌های ویژه‌ای به مشتریان می‌دهند و تفریحات خیابانی مانند آتش‌بازی نیز جزء لاینفک جشن‌ها است.

تاریخ در گذر شهر توریستی دبی

دبی تا قبل از سال ۱۸۳۳ میلادی روستایی از توابع مشایخ ابوظبی بود، در سال ۱۸۳۳ شیخ مکتوم بن بطی آل مکتوم به همراه ۸۰۰ نفر از خویشاوندان و وابستگان و همراهان خود، از امارت ابوظبی به این دهکده کوچ کردند و از آن تاریخ دوران حکمرانی قبیله آل مکتوم و تأسیس شیخ‌نشین دبی آغاز شد. تا پیش از این تاریخ، دبی چیزی جز یک روستای کوچک نبود و هیچ امتیازی نسبت به سایر روستاهای اطراف خود نداشت. با این اوصاف در حال حاضر، دبی پایتخت تجارتی امارات به شمار می‌آید. این شهر در کنار شهر دیره، بنادر مهمی برای تولیدکنندگان غربی محسوب می‌شود. دبی توانسته است جایگاه ارزشمندی را به عنوان مسیر تجاری در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ به دست آورد. بندر "جبل علی" که در دهه ۱۹۷۰ ساخته شده است، لقب "بزرگ‌ترین بندر دست‌ساز بشر در جهان" را به خود اختصاص داده است.

جاذبه های تاریخی دبی

موزه دبی، در سال ۱۹۷۰ داخل قلعه‌ای به نام قلعه فهیدی افتتاح شد. از این قلعه برای دفاع از شهر دبی در برابر قبایل جنگجوی همسایه استفاده می‌شد و در زمان‌های مختلف تاریخ، به عنوان مقر حکومت، اقامتگاه امیر، انبار مهمات و زندان نیز مورد استفاده قرار می گرفت. دیوارهای این قلعه از مرجان و صدف دریا ساخته شده‌اند که با آهک به هم چسبیده‌اند.

موزه عجمان، نیز یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهور دبی است که بسیاری از گردشگران در آن می‌توانند با انواع و اقسام رسومات مردم و فرهنگ قببله‌ای آن آشنا شوند. در این بخش محل‌هایی برای گیاه درمانی قرار دارد که می‌توانید از آن‌ها خرید کنید.

مسجد بستاکیا، ممکن است که بزرگ‌ترین و پر زرق و برق‌ترین مسجد امارات متحده نباشد. ولی در شمار زیباترین مسجدهای امارات قرار دارد. این مسجد کوچک و زیبا دارای مشبک کاری‌های نفیس است که زیبایی خاصی به نمای بیرونی و سفید رنگ مسجد داده است. در کنار این مسجد آخرین بقایای دیوار شهر دبی قابل مشاهده است که در اواسط قرن نوزدهم از گچ و مرجان توسط مردم بومی ساخته شد.

مزیت استفاده از تور دبی

سفر کردن با تور در دبی می‌تواند استرس و سردرگمی ناشی از سفر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. می‌توانید تور دبی با قیمت مناسب در پاییز و زمستان ۹۵ را در این

وب سایت جست‌وجو کنید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: