جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 آبان 1395     
کاهش 3 درصدی تلفات رانندگی در شش ماه امسال

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، سخنگوی نیروی انتظامی از کاهش 3% تلفات ناشی از رانندگی در شش ماه امسال خبر داد.

سردار سعید منتظرالمهدی در جمع خبرنگاران گفت: 73 درصد جانباختگان مربوط به جاده ها و 80 درصد درون شهری مربوط به راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده بوده است.

وی با اشاره به توقف شماره گذاری خودروهای سنگین و نیمه سنگین دیزلی درون شهری و موتورسیکلت های کاربراتوری از اول مهر امسال افزود: شرط لازم برای شماره گذاری این خودروها اخذ استاندارد یورو 6 یا یورو 4 و نصب فیلتر جاذبه آلودگی هواست.

سردار منتظرالمهدی گفت: خوروهایی که بیش از یک میلیون خلافی داشته باشند توقیف شده و از طریق پیامک به آنها اعلام می شود و در صورتی که شماره آنها به دیگران واگذار شده باشد پیامک ها به صاحبان خودروها نمی رسد؛ بنابراین با ارسال کد10 رقمی" وی ان ان کارت خودرو" به سامانه پیامکی 1101202020از میزان جریمه خود مطلع شوند یا با مراجعه به دفاتر پلیس 10+ در جریان میزان خلافی خود قرار گیرند.

وی افزود: در شش ماه امسال نیز 36درصد قتل ها با سلاح سرد انجام شده است که بخشی از آن به علت  کنترل نکردن خشم و در دست داشتن آلات قتاله مثل چاقو بوده که البته باید از نمایندگان مجلس به دلیل تصویب ممنوعیت استفاده از سلاح سرد تشکر کنیم.

سردار منتظرالمهدی به تشکیل شورای عالی تحول در 400 کلانتری با شش کمیته تخصصی برای بازبینی و ایجاد زیرساخت های لازم برای اریه خدمات بهتر به شهروندان اشاره کرد و گفت: با این اقدام شاهد ارتقای سطح کمی و کیفی کلانتری ها در کشور خواهیم بود.

وی افزود: مشمولان پرداخت جریمه غیبت سربازی که از زمان خدمت آن ها هشت سال گذشته هر چه سریع تر برای ثبت نام و پرداخت جریمه اقدام کنند چرا که ممکن است این طرح سال آینده اجرا نشود براین اساس تا پایان سال برای شرکت در این طرح فرصت است.

سردار منتظرالمهدی گفت: از فردا ظهر پلیس های تخصصی در نمایشگاه ها مطبوعات حاضر خواهند شد.

سخنگوی ناجا افزود: درباره موضوع قتل خانوادگی در تبریز کارآگاهان پلیس آگاهی همه تلاش خود را به کار بستند تا گره های کور آن برطرف شود و اطلاع رسانی آن را خود قوه قضاییه برعهده گرفت.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: