جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 16 آبان 1395     
افتتاح نخستین دفترتجاری ترکیه در ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، نهاد زیبیکچی پس از دیدار با محمود واعظی وزیر ارتباطات کشورمان افزود: از زمانبندی توسعه روابط میان ایران و دو کشور عقب هستیم و دلیل آن هم اقدام خائنانه برخی از افراد برای کودتا در ترکیه بود اما تلاش داریم این عقب ماندگی را جبران کنیم.

افتتاح نخستین دفتر تجاری ترکیه در ایران

وی گفت: ایران از همان ابتدای کودتا در کنار مردم ترکیه بود و از طرق مختلف حمایت خود را از ملت ترکیه اعلام کرد.
زیبیکچی با اشاره به هدف 30 میلیارد دلاری در روابط تجاری ایران و ترکیه تصریح کرد: من و محمود واعظی به عنوان روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه به دنبال رسیدن به این هدف 30 میلیارد دلاری هستیم و اقداماتی نیز در این زمینه صورت داده ایم.
وزیر اقتصاد ترکیه افزود: البته در حجم تجارت میان ایران و ترکیه در سالهای 2015 و 2016 کاهش دیده می شود اما در زمینه فهرست کالاهای مربوط به قرارداد تجارت ترجیحی ما شاهد افزایش و رشد داد و ستد این کالاها هستیم.
وی گفت: کالاهای ایرانی مربوط به تجارت ترجیحی با 45 درصد و کالاهای ترکیه ای موجود در این فهرست با 34 درصد رشد روبرو شده اند.
زیبیکچی همچنین اضافه کرد: برنامه داریم تا فهرست کالاهای مربوط به تجارت ترجیحی را به 200 قلم کالا افزایش دهیم و امیدواریم این فهرست تا پایان سال 2016 تکمیل شود.
وزیر اقتصاد ترکیه با اشاره به بروز برخی مشکلات در روابط دو کشور تاکید کرد: تلاش داریم این مشکلات دائمی نباشد و با حل آن زمینه توسعه روابط فراهم شود.
وی گفت: امروز در هیات همراه من نمایندگان عالیرتبه از بخش صنعت،‌صادرات ،‌بورس و گمرک ترکیه حضور دارند که حضور این افراد نشان از اهمیت این سفر می دهد.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: