جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 12 آبان 1395     
با توجه به اصلاح قانون معاينه فني صورت مي گيرد؛
امکان معاینه فنی خودروهای AWD در تمام مراکز؛به زودی

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز: مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران با اشاره به اصلاح قانون معافیت معاینه فنی و تغییر آن از 5 سال به 2 سال که به زودی محقق خواهدشد، از افزایش تعداد خطوط معاینه فنی در مراکز موجود شهر تهران خبر داد .

سيدنواب حسيني منش با بيان اينكه پس از اصلاح قانون معاينه فني از ٥ سال به ٢ سال بيش از یک میلیون دستگاه خودرو به مشمولین معاینه فنی  اضافه مي شود، گفت: به همين منظور افزايش تعداد خطوط معاينه فني در مراكز موجود و راه اندازی 5 واحد سیار معاینه فنی با استفاده از مشارکت بخش خصوصی در دستور كار قرار گرفته است

وي اظهار داشت: در حال حاضر به مراکز روزانه در حدود 7 هزار دستگاه خودرو مراجعه می کنند که با توجه به دو شیفت کاری مراکز از ساعت 7:30 لغایت 24:00 و ظرفیت ایجاد شده موجود ،این مراکز کاملا پاسخگو مراجعات شهروندان می باشند.

به گفته وي در بعضی از ساعات شب مراجعین می توانند درکمتر از 15 دقیقه نسبت به اخذ معاینه فنی خود اقدام کنند.

حسینی منش با اشاره به تصویب جزییات لایحه هوای پاک در مجلس شورای اسلامی و اصلاح قانون معافیت معاینه فنی و تغییر آن از 5سال به دو سال در یک تا دو ماه آینده تاكيد كرد: افزايش ظرفيت مراكز به منظور رفاه حال شهروندان و خدمات رساني بهتر صورت مي گيرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر خودروهای دارای سیستم چهار چرخ متحرک (AWD) تنها در مرکز چمران امکان انجام تست را دارند، تصریح کرد: خطوط معاینه فنی که مجهز به تجهیزات تست ترمز این دسته از خودروهاست جهت خرید سفارش گذاری شده و در آینده نزدیک کلیه مراکز برای تست این خودروها تجهیز خواهند شد.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به آنکه براساس طرح کاهش از ابتدای آبان ماه خودروهای فاقد معاینه فنی در محدوده زوج و فرد به صورت مکانیزه و با استفاده از دوربین اعمال قانون می شوند، کلیه شهروندان جهت بررسی صحت گواهی معاینه فنی اخذ گردیده می توانند به سامانه استعلام سیمفا symfa.moi.ir مراجعه کرده و از وضعیت معاینه فنی خود مطلع شوند. ضمناً خودروهایی که دارای معاینه فنی معتبر از شهر تهران می باشند و در ماه های گذشته قبل از اتصال مراکز تهران به این سامانه گواهی دریافت کرده اند اطلاعات شان در سامانه سیمفا موجود و جای هیچ نگرانی برای شهروندان در خصوص اعمال جریمه با دوربین وجود ندارد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی در خصوص خودروهای تعویض پلاک کرده که به مراکز معاینه فنی مراجعه می کنند نیز گفت: باتوجه به  اینکه تغییرات مربوط به پلاک و انطباق آن با شناسه خودرو در سامانه راهور در حدود 24 ساعت به طول می انجامد، از شهروندانی که تعویض پلاک انجام داده اند درخواست می شود بعد از گذشت 48 ساعت به مراکز مراجعه کنند.

حسینی منش در پایان جهت به حداقل رسیدن مدت زمان انتظار در مراکز اظهار داشت: در حال حاضر 13 مرکز معاینه فنی دارای 39 خط در تهران فعال است که این مراکز از ساعت 7:30 لغایت 24:00 به استثنا مرکز سراج (7:30 الی 19:00) ابوذر(7:30 الی 19:00) ایرتویا(مختص خودروهای گروه تویوتا7:30 الی 16:30) در حال ارائه خدمات به مراجعان هستند. از شهروندان درخواست می شود قبل از مراجعه به این مراکز از سامانه پیامکی 200112 با ارسال شماره یک و یا سایت ستاد معاینه فنی از آخرین وضعیت مدت انتظار در مراکز مطلع شده و از خدمات مرکز خلوت تر استفاده کنند. همچنین در سایت معاینه فنی مواردی که در خودروها مورد کنترل و بررسی قرار می گیرد اعلام شده که مراجعان می توانند قبل از مراجعه نسبت به رفع ایراد آن موارد اقدام کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: