جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 12 آبان 1395     
چرا لثه عفونت مي كند؟

سلامت نیوز: يك جراح لثه گفت: رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان عامل کلیدی و اصلی در عفونت لثه به شمار مي آيد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر بهزاد هوشمند، جراح لثه در گفتگو با برنامه «فراسو» راديو سلامت گفت: در عفونت لثه سه عامل که هرکدام یک ضلع مثلث را تشکیل می‌دهند، نقش دارد.

وي افزود: مهم‌ترین عامل اصلی، بیماری‌های نسوج نگهدارنده دندان و لثه، پلاک میکروبی یا مجموعه‌ای از میکرو‌ارگانیسم‌هایی است که در محل اتصال لثه به دندان تشکیل می‌شوند و آهسته آهسته به شیار لثه نفوذ می‌کنند و محصول ناشی از سوخت و ساز میکروارگانیسم‌ها باعث می‌شود کیسه تشکیل شود و مهم‌ترین جزء این قضیه، پلاک میکروبی است.

وي در ادامه تاكيد كرد: پس رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان عامل کلیدی اصلی است و میکرو‌ارگانیسم‌هایی که در محیط عفونی قرار دارند. عامل دوم، میزبان مستعد است. عامل سوم، مواد غذایی است. اگر فرد مسواک نزند، تغذیه مناسب هم نداشته باشد و عادات موضعی مضر نیز داشته باشد، مستعد بیماری لثه می‌شود.

هوشمند در ادامه گفت: عفونت‌های لثه یک فاکتور خطر واقعی برای بسیاری از بیماری‌های عمومی به حساب می‌آید. این بیماری‌ها شامل دیابت، عروق کرونر، گرفتگی عروق مغزی حتی روماتیسم مفصلی، انواع بیماری‌های روحی ـ روانی و افسردگی است.

اين جراح لثه در پايان با اشاره به اينكه شیار لثه یعنی محل اتصال دندان به لثه 1 تا 8/1میلی متر عمق دارد، خاطرنشان كرد: از طریق شیار لثه مایعی ترشح می‌شود که این مایع مشتق شده از جریان خون است. این مایع به بزاق وصل شده و ما هنگام غذاخوردن آن را به دستگاه گوارش‌مان وارد می‌کنیم. بخش اول هضم و جذب به‌واسطه اینها صورت می‌گیرد. بنابراین مهم‌ترین جزء کمک به پیشگیری از بیماری‌های لثه، رعایت مناسب بهداشت دهان است.

سلامت نیوز: چرا لثه عفونت مي كند؟

فنی خودروی پهنه جنوب محسوب می شود، انتقال می یابد.

وی همچنین به پیشرفت 45 درصدی ساخت سرای محله خانی آباد نو جنوبی اشاره و بیان کرد: منطقه 19 در حال حاضر مجهز به 12 سرای محله است و سیزدهمین سرا نیز در این محله در حال احداث است.

جوادیان در ادامه این جلسه ضمن اشاره به اهمیت مشارکت شهروندان در کاهش هزینه های نظارت بر وضعیت پروژه های عمرانی، به آموزش ناظرین منتخب در حوزه موضوعات فنی و عمرانی پرداخت.

در این جلسه همچنین محسن کشاورز رئیس اداره گروه مشارکت های مردمی سامانه 1888 شهرداری تهران در خصوص وظایف ناظرین 1888 صحبت کرد وگفت: تفاوت ناظرین افتخاری با شهروندان، حس مسئولیت پذیری آنان است و انتظار ما از ناظرین این است که آموزشهای اولیه را کسب کرده باشند.

کشاورز با بیان اینکه سامانه 1888 یک سامانه نظارتی است اظهار کرد: به منظور آشنایی ناظرین با این سامانه، کتابچه آموزشی ناظرین تهیه شده که بین ناظرین توزیع می شود.

این مسئول با بیان اینکه 90 درصد ناظرین پیامها را به صورت اینترنتی ثبت می کنند خاطرنشان کرد: ثبت پیامها از طریق اینترنت زمان کمتری برای ثبت و رسیدگی می برد ضمن اینکه امکان ابتکار عمل را در ثبت پیام ها به ناظران می دهد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: