جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 11 آبان 1395     
اعتراف پزشک تبریزی به نذری نبودن غذاها

روزنامه آرمان: دادستان تبریز با اعلام صدور نظریه پزشکی قانونی درباره علت فوت همسر و مادربزرگ پزشک تبریزی گفت: «این پزشک به نذری‌نبودن غذاها اعتراف کرده است.»

به گزارش «آرمان امروز» روز یکشنبه اخباری به نقل از منابع آگاه در رسانه‌ها پخش شد که هریک از این اخبار، پرونده مرگ دو تن از اعضای خانواده دکتر صلحی، پزشک معروف تبریزی را به سمتی می‌برد. سکوت مسئولان نیز به گسترش شایعات در این باره دامن می‌زد. دکتر صلحی مدعی شده بود که اعضای خانواده اش با غذای نذری مسموم شده اند اما شایعاتی به گوش می‌رسید که وجود غذای نذری را انکار می‌کرد. یک منبع آگاه با تایید خبر بازداشت این پزشک تبریزی به عنوان یکی از مظنون‌های اصلی قتل همسر و مادر بزرگش گفته بود که در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد گرچه مرگ این مقتولان بر اثر مسمومیت رخ داده است، ولی بر خلاف ادعاهای مطرح شده، پای هیچ غذای نذری در میان نبوده است. برخی شایعات نیز از فیلم دوربین مداربسته رستورانی سخن می‌گفتند که خود دکتر صلحی در همان روز از آن اقدام به خریداری غذا کرده است. در میان بهت مردم و رسانه‌ها، شایعاتی به گوش می‌رسید که انگشت اتهام را سمت خود پزشک تبریزی چرخانده بود.

 این در حالی است که یک فرد نزدیک به خانواده پزشک تبریزی مدعی شد اخبار مربوط به اعتراف و نقش این پزشک در مرگ اعضای خانواده‌اش کذب است. این فرد مدعی شده بود که عده‌ای به جای اینکه پیگیر اخبار صحیح و دقیق باشند، دنباله‌رو شایعات مطرح‌شده بین مردم هستند و اعتبار و اخلاق رسانه‌ای خود را فدای افزایش مخاطب و درآمد کرده‌اند. شاید خود این فرد هم جوسازی و دروغ‌های دکتر صلحی در مورد غذاهای نذری مسموم را باور کرده بود. انتشار نسخه خوش خط و تجویز صدای شجریان برای بیماران و سفارش به داروخانه در مورد هزینه نسخه بیمار در فضای مجازی، پیش از این باعث شهرت دکتر صلحی شده بود. شهرت این پزشک در فضای مجازی به قدری بالا بود که تعداد زیادی از مردم برای همدردی با پزشک محبوب در مراسم خاکسپاری حضور یافتند. حتی وزیر بهداشت هم در پیامی مرگ همسر و مادربزرگ دکتر صلحی را تسلیت گفت. از سوی دیگر قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت با حضور در بیمارستانی که پدر، مادر و برادر دکتر صلحی بستری بودند از آنها عیادت کرد. دادستان تبریز اعلام کرده بود که پرونده مرگ دو نفر از اعضای خانواده پزشک تبریزی در دست بررسی است و نتیجه آن از طریق تشکیلات قضائی استان منتشر می‌شود که دیروز نتایج اولیه بررسی‌ها را اعلام کرد.

صحت نسخه‌های منتشرشده در فضای مجازی اثبات نشده

موسی خلیل الهی از صدور نظریه پزشکی قانونی در رابطه با پرونده فوت دو عضو خانواده پزشک تبریزی خبر داد و تصریح کرد: مطابق نظریه پزشکی قانونی علت فوت دو نفر از اعضای خانواده این پزشک مسمومیت با سم فسفین (قرص برنج) بوده است. او ادامه داد: این فرد یک پزشک عمومی است که در سال‌های اخیر فارغ التحصیل شده و شهرت خاصی ندارد، همچنین عمده فعالیت او در خانه سلامت یکی از محلات تبریز بوده که توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز به بخش خصوصی واگذار شده است. خلیل‌الهی به بیان توضیحاتی در رابطه با ادعای خیّر بودن این پزشک نیز پرداخت و اظهار داشت: اگر مبنای این موضوع انتشار یک نسخه پزشکی در فضای مجازی است که باید گفت که این موضوع در تحقیقات به اثبات نرسیده است؛ چراکه در نسخه انتشار یافته از این پزشک در فضای مجازی، به داروخانه توصیه شده که هزینه داروها را از بیمار دریافت نکند و این درحالی است که اصل بودن این نسخه و اینکه شخصی به واسطه توصیه این پزشک هزینه داروها را پرداخت نکند، در تحقیقات به اثبات نرسیده است. دادستان تبریز همچنین مسمومیت به دلیل مصرف غذای نذری را نیز منتفی دانست و گفت: اساسا موضوع مسمومیت با غذای نذری در این پرونده صددرصد منتفی است و به هیچ وجه موضوع غذای نذری مطرح نبوده است، غذاها از یکی از رستوران‌های تبریز خریداری شده است و بر اساس تحقیقات پرونده و بررسی محتوای دوربین‌های حاضر در محل، نحوه خرید غذا مشخص شده است. او افزود: خود این پزشک نیز تایید کرده که اصلا بحث نذری در کار نبوده است. به گزارش تسنیم، خلیل الهی در پایان خاطر نشان کرد: زوایای دیگر این پرونده در چند روز آینده و از سوی دستگاه قضائی این استان به اطلاع عموم خواهد رسید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: