جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 15 مهر 1393     
خطر زوج و فرد شدنِ مسجد الاقصی!

العالم: رادیو رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه فاش کرد که وزارت گردشگری این رژیم، در حال بررسی زمینۀ اجازه دادن به یهودیان و گردشگران برای ورود به مسجد الاقصی از راه دروازه القطانین است؛ این دروازه که در دیوار غربی مسجد الاقصی واقع شده است، دقیقا به روی "قبة الصخره" باز می شود که بنا بر روایات، محل معراج پیامبر اسلام (ص) است.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به این توطئه رژیم صهیونیستی اعلام کرده که این اقدام، مردود و غیرقابل قبول است، زیرا قدس و مقدسات آن خط قرمز فلسطینیان به شمار می رود و هیچ کس حق تعرض به آن ها را ندارد.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرده که این اقدام یک جانبه رژیم صهیونیستی می تواند به فروپاشی کامل هرگونه فرصت بازگشت به روند سازش بینجامد.

شهرک نشینان صهیونیست، پیش از این برای ورود به مسجد الاقصی از دروازه باب المغاربه استفاده می کردند که در دیوار غربی مسجد الاقصی قرار دارد.

باب المغاربه، از سال 1967 تحت اشغال عناصر پلیس رژیم صهیونیستی است.

اداره اوقاف اسلامی فلسطین که مسئول رسیدگی به امور مسجد الاقصی است، بارها ورود صهیونیست ها به مسجد الاقصی را محکوم و تاکید کرده که هدف از این گونه اقدامات، تقسیم مسجد الاقصی هم از نظر مکانی و هم از نظر زمانی میان مسلمانان و یهودیان است.

رژیم صهیونیستی پیش از این، نقشه زوج و فرد کردن و سپس تقسیم مکانی را بر روی حرم حضرت ابراهیم(ع) اجرا کرده و موفق شده بود که بخشی از این مسجد را در اختیار یهودیان قرار دهد.

مسجد الاقصی 10 دروازه دارد که عبارتند از: الاسباط، حطه و فیصل در دیوار شمالی مسجد و الغوانمه، المجلس، الحدید، القطانین، المطهره، السلسله و المغاربه در دیوار غربی مسجد.

موسسه اوقاف و آثار باستانی فلسطین که موسسه ای متخصص در امور مقدسات است، پیش از این فاش کرده بود که تنها در مدت ماه سپتامبر، 1615 صهیونیست، وارد مسجد الاقصی شدند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: