جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 11 آبان 1395     
خبرهایی ازفسادصندوق ذخیره فرهنگیان

مشرق، علی ادیانی بعدازظهر امروز با بیان اینکه بنده به همراه 10 نفر دیگر از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تقاضای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را داشتیم، اظهار کرد: این تقاضا به دست هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی رسید و به کمیسیون تحقیقات ارجاع شد و وزیر وقت آموزش و پرورش و مسؤولان صندوق ذخیره فرهنگیان برای پاسخ‌گویی احضار شدند.

وی افزود: با حضور نمایندگان متقاضی، سؤالات پیرامون فعالیت صندوق و محورهای تحقیق و تفحص مطرح شد و پاسخ‌هایی که وزیر وقت و مسؤولان صندوق داده بودند ما را اقناع نکرد که همین امر سبب تصویب تحقیق و تفحص در کمیسیون شده است.

*رای بالای نمایندگان به تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان

 نماینده مردم شهرستان قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از 206 نفر نماینده حاضر در مجلس، 200 نفر به تحقیق و تفحص رأی دادند و روز گذشته اعضای تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان در کمیسیون آموزش تحقیقات انتخاب شدند که 9 نفر از اعضای این کمیسیون هستند و پنج نفر هم از میان متقاضیان تحقیق و تفحص انتخاب شدند که من یکی از آن پنج نفر و در مجموع یکی از آن 15 نفر هستم که همراه با دیگر اعضاء کار تحقیقات را آغاز کرده‌ایم.

* قرار داشتن 70 درصد پول در اختیار 7 نفر

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه گزارش‌های مبنی بر سوء‌استفاده 8 هزار میلیارد تومانی دریافت کردیم، اظهار کرد: 70 درصد مجموع پول صندوق ذخیره فرهنگیان در اختیار کمتر از هفت نفر است و اداره صندوق ذخیره، مجموعه شرکت‌ها و مؤسسات مالی زیرپوشش این صندوق، اغلب به شکل رانتی، خانوادگی و فامیلی اداره شده است.

ادیانی افزود: سرمایه این صندوق پول فرهنگیانی است که عضو آن هستند و سوء مدیریت، حیف میل اموال و نقدینگی‌ها و مجموعه تسهیلات و اعتبارات منقول و غیرمنقول در اداره این صندوق جای تأسف دارد.

وی با بیان اینکه بیش از 3 هزار میلیارد تومان از موجودی صندوق ذخیره فرهنگیان فقط در اختیار پنج نفر قرار داشت، تصریح کرد: این موضوع به منزله نهایت سوء‌تدبیر و تاراج مجموعه فرهنگیان در این صندوق تلقی می‌شود.

*قرائت نتایج بررسی در صحن علی

نماینده مردم شهرستان قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: امیدواریم این اعضاء با کمک دستگاه‌های قضایی، امنیتی، آموزش و پرورش و دستگاه‌های مربوطه همه ابعاد این تخلف را مورد بررسی قرار دهند که به‌زودی برابر آئین‌نامه داخلی مجلس پس از بررسی نهایی برای اطلاع مردم ایران گزارش آن در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود.

* قابل تامل بودن معرفی 3 وزیر

وی در ادامه به معرفی سه وزیر پیشنهادی اشاره کرد و چند موضوع را قابل تأمل برشمرد.

ادیانی بیان کرد: روال این بوده که رؤسای جمهور گذشته قبل از معرفی وزرای پیشنهادی، مشورتی با مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های تخصصی و افراد تأثیرگذار انجام می‌دادند که برابر اطلاع این کار انجام نشد و رئیس جمهور رویه گذشته را نادیده گرفت و برخلاف رویه رؤسای جمهور گذشته، هیچ مشورتی به منظور تسهیل در کار و دستیابی به هدف شخص رئیس‌جمهور انجام نشده است.

نامشخص بودن وضعیت استعفا یا عزل وزرا

این مسؤول با بیان اینکه در قانون اساسی داریم که وزرای کابینه بر اساس فوت، عزل و یا استعفاء کنار می‌روند، اظهار کرد: هنوز برای بنده و برخی دیگر از نمایندگان مسجل نیست که سه وزیر کنار گذاشته شده استعفاء داده‌ یا عزل شده‌اند و نمی‌دانیم آنها را مستعفی بنامیم یا معزول؟ چرا که هر کدام از آنها بار حقوقی خود را دارد و وضعیت رسیدگی به وزرای پیشنهادی در صحن‌ مجلس هم نکات حقوقی و آئین نامه‌ای خاص خود را طلب می‌کند.

وی تصریح کرد: انتظار و مطالبه مردم، نخبگان و تعداد قابل اعتنایی از نمایندگان این بود که اگر رئیس جمهور قصد تغییر کابینه را دارد باید از تیم اقتصادی شروع می‌کرد چرا که مطالبات مردم و مشکلات اساسی بنا به گفته خود دولت‌مردان مشکلات اقتصادی است و تغییر و ترمیم کابینه در حوزه فرهنگ، هیچ اثر بخشی‌ای در حل مشکل اصلی دولت و ملت که همان مشکلات حوزه اقتصادی است، ندارد.

ادیانی در پایان گفت: اگر قرار به تغییر کابینه بود باید زودتر انجام می‌شد چرا که وزرای پیشنهادی به فرض رأی‌آوری هم فرصتی برای کار ندارند و در برابرشان مدت محدود هشت ماه قرار دارد و قدرترین وزراء هم قادر به انجام کار نخواهند بود چون فرصتی پیدا نمی‌کند.

 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: