جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 10 آبان 1395     
قدیمی ترین نور جهان چاپ شد

وب سایت کلیک: محققان انگلیسی مدل سه بعدی از تابش زمینه کیهان را که قدیمی‌ترین نور جهان است چاپ کردند.

قدیمی ترین نور جهان زمانی شکل گرفته است که که جهان امروزی ما تنها ۳۸۰ هزار سال داشته و اکنون حدود ۱۳٫۸ میلیارد سال از سن جهان می‌گذرد. اکنون محققان دانشگاه امپریال کالج لندن مدل جدیدی از این نور را در یک طرح سه بعدی چاپ کرده اند.
 
 قدیمی ترین نور جهان چاپ شد


قدیمی ترین نور جهان اولین تابش زمینه کیهانی بود که بطور آزادانه در آستانه بازترکیب جهان سفر کرده است. حدودا ۳۸۰ هزار سال پیش از انفجار بزرگ (بیگ‌بنگ)، پلاسمای داغ و انفجاری جهان شروع به سرد شدن کرد و الکترون‌ها با هم ترکیب شده و  هیدروژن خنثی را به وجود آوردند.

این بازترکیب به فوتون‌ها اجازه داد تا مسافت‌های طولانی‌تری را پیموده  و انرژی حرارتی را در سراسر جهان گسترش دهند. به این شکل، جهان از حالت کدر به شکل شفاف درآمد.

جزئیات این تحقیق که  در مجله Physics منتشر شده است به توضیح این مسئله می پردازد، البته دانشمندان تاکنون نقشه‌های زیادی از انتشار باستانی فوتون‌ها را طراحی کرده‌اند اما این نقشه‌ها اغلب گیج‌کننده هستند و تجزیه اطلاعات آن‌ها مشکل است. محققان امیدوارند جدیدترین مدل آن‌ها به ارائه دسترسی بیشتر به اطلاعات بپردازد.

این محققان اظهار می کنند که  ارائه تابش زمینه کیهانی در یک شکل کاملا سه‌بعدی که قابل لمس با دست است، از مزایای بالقوه زیادی برای آموزش و توسعه تحقیقات  در آینده برخوردار است و به ویژه به علاقمندان دچار مشکلات بینایی کمک خواهد کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: