جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 10 آبان 1395     
نیاز مبرم ناوگان حمل و نقل عمومی کشور به توسعه و نوسازی

به گزارش گزارش گروه نگاه پارلمان یه شهرشهرداری نیوز، ، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی کشور گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی کشور نیازمند توسعه و نوسازی است.

احمد مرادی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار دستگاه های اجرایی ذیربط قرار گرفته است ولی این رویه راهکاری اساسی برای رفع مشکلات حوزه حمل و نقل عمومی کشور نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی از شهرهای کشور همچون هرمزگان فاقد خطوط ریلی مترو و اتوبوس های BRT هستند که این نشان دهنده ضعف ناوگان حمل و نقل عمومی کشور است البته ناوگان حمل و نقل عمومی موجود در این استان فرسوده است و جوابگوی نیاز شهروندان نیست.

وی اظهار داشت: کلیه دستگاه های اجرایی باید برای رفع مشکلات حوزه حمل و نقل عمومی با هم همکاری کنند تا شاهد بهبود وضعیت این ناوگان باشیم.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد از هزینه توسعه حمل و نقل عمومی برعهده شهرداری و 50 درصد برعهده دولت است، اذعان داشت: دولت باید به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کمک کند تا کمبودهای این ناوگان رفع گردد.

وی در ادامه این گفتگو بیان کرد: اختلافات سیاسی موجود نباید مانع توسعه حمل و نقل عمومی کلانشهرها بالاخص شهر تهران شود.

مرادی اذعان داشت: شهرداری برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی نیازمند کمک و مساعدت دولت است تا این ناوگان به وضعیت مطلوب و شرایط متعادل دست یابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه عدم دسترسی آسان به حمل و نقل عمومی سلامت جامعه را به خطر می اندازد، خاطرنشان کرد: توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی موجب ترغیب شهروندان به استفاده از این وسایل نقلیه می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: