جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 8 آبان 1395     
جزییات لایحه هوای پاک در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در خصوص لایحه هوای پاک گفت: لایحه هوای پاک چندین سال است که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح می شود و امیدواریم که با تغییرات به وجود آمده در کلیات لایحه هوای پاک، جزییات این طرح در صحن علنی به تصویب آرا رسد.

سید راضی نوری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود: جزییات لایحه هوای پاک اکنون در صحن علنی مجلس در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه اجرای لایحه هوای پاک در کاهش آلودگی هوا موثر است، تصریح کرد: در حال حاضر پدیده های آلاینده ای همچون ریزگردها توجه مسئولین ذیربط را به خود جلب کرده است و دستگاه های مختلف از جمله وزارت صنعت، معدن، تجارت و سازمان محیط زیست، نیروی انتظامی و استانداری در حال بررسی این معضل هستند.

وی با اشاره به معضل ترافیک در پایتخت اظهار داشت: امروزه یکی از بزرگترین معضل های پایتخت مربوط به ترافیک و ازدیاد خودروها است.

وی در ادامه این گفتگو بیان کرد: در صورتی که سوخت خودروها مطابق با استانداردهای بین المللی باشد و شهروندان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی روی آورند تا حد زیادی می توان شاهد کاهش آلودگی هوای پایتخت بود.

وی با اشاره به سوخت مصرفی خودروها خاطرنشان کرد: سوخت مصرفی خودروها در میزان آلودگی هوا تاثیر بسزایی دارد لذا استفاده از سوخت های استاندارد یورو 4 در کشور می تواند به کاهش آلایندگی خودروها کمک کند.

نوری ابراز داشت: اعمال محدودیت در تردد خودروهای تک سرنشین و دو سرنشین و همچنین ایجاد طرح هایی نظیر طرح زوج و فرد می تواند در کاهش میزان ترافیک و آلودگی هوا موثر واقع شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در پایان در رابطه با سن معاینه فنی خودروها اذعان داشت: افزایش سن معاینه فنی خودروها از 2 سال به 5 سال که در سالیان گذشته انجام شد برطبق شرایط آن زمان بود البته با توجه به شرایط کنونی کاهش سن معاینه فنی به دو سال و در برخی از خودروها به 6 ماه مورد بررسی است.

 

5/8/95

چراغی

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: