جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 6 آبان 1395     
آمریکایی‌هامربای ایرانی می‌خورند

خبرگزاری میزان: براساس آمار گمرک در شش ماهه نخست سال 95، بیش از 94 هزار تن کالا به ارزش دلاری 111 میلیون و 12 هزار و 152 دلار از ایالات متحده آمریکا وارد کشور شده است.
 
لازم به ذکر است که ارزش ریالی این میزان واردات بیش از 338 میلیارد تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

در این میان کالاهایی چون واکسن، خون برای مصارف درمان یا پیشگیری، مکمل غذایی، پروتز دندان، دستگاه ضربان قلب جنین، خوراک آبزیان، جو، ذرت و انواع و اقسام کالاهای گوناگون از کشور ایالات متحده آمریکا به ایران وارد شده است.

گفتنی است که حجم واردات در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشم‌گیری داشته و از رقم 37 میلیون دلار در شش ماهه نخست سال 94، به رقم 111 میلیون دلار در شش ماهه نخست سال 95، رسیده است.

لازم به ذکر است در شش ماهه نخست سال جاری کالاهایی همچون کف‌پوش هایی از جنس پشم یا موی حیوان، مربا، کتاب، بروشور، فرش دست باف، بیسکوییت، شیرینی و عرقیجات سنتی به کشور ایالات متحده آمریکا صادر شده است.
 
براساس آمار به ثبت رسیده در گمرک کل حجم صادرات به ایالات متحده آمریکا بیش از یک تن کالا بوده که 39 میلیون و 729 هزار و 608 دلار برای کشور درآمد ارزی داشته است.

همچنین ارزش ریالی این میزان صادرات بیش از 121 میلیارد تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

در این بین بیشترین سهم صادرات به ایالات متحده آمریکا در شش ماهه نخست سال جاری، مربوط به کف‌پوش های از جنس پشم یا موی حیوان با وزن بیش از 817 هزار کیلوگرم بوده است که 36 میلیون و 986 هزار و 79 دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

همچنین ارزش ریالی این میزان صادرات بیش از 113 میلیارد تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است که بیش از 80 درصد حجم کل صادرات به ایالات متحده آمریکا را در بر گرفته است.
 
با این تفاسیر آمارها حاکی از آن است که میزان واردات و صادرات در پی لغو تحریم ها به ایالات متحده آمریکا افزایش داشته است و گفتنی است که حجم واردات از ایالات متحده آمریکا نسبت به میزان صادرات در شش ماهه نخست سال جاری، بیش از 90 برابر بوده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: