جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 14 مهر 1393     
در برخی مقاطع که بحث های سیاسی بالا می گیرد، دروغ و راست ها درهم آمیخته میشود

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران گفت: در برخی مقاطع که بحث‌های سیاسی بالا می گیرد معمولاً بی انصافی‌ها و فراز و نشیب‌ها شکل گرفته که در این زمان نمی‌توان قضاوت کرد که چه حرفی حقیقت است.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران در رونمایی از گنبد مینا با عنوان بزرگترین آسمان نمای خاور میانه که پیش از ظهر امروز با حضور رئیس شورای شهر، سخنگوی شورا ، روسای کمیسیون‌ها معماری و شهرسازی ، فرهنگی اجتماعی، مدیر عامل توسعه فضاهای شهرداری تهران،‌ مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز، مدیر عامل سازمان نوسازی اراضی عباس آباد و برخی دیگر از مدیران شهری برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی با بیان اینکه این نیرو مجموعه‌ای پرتلاش، پرکار درعرصه‌های مختلف است که سهم اساسی در ایجاد امنیت و آبروی مردم دارند، اظهار داشت: مخصوصاً در سامان بخشی به انضباط اجتماعی جامعه این افراد نقش مهمی را ایفا می نمایند که این امر شامل تمامی نیروهای فعال در نیروی انتظامی چه در نقاط مرزی و چه در سطح شهر بخصوص در کلانشهرها می‌شود.

شهردار تهران گفت: در برخی مقاطع در بحث‌های سیاسی بالا گرفته و معمولاً بی انصافی‌ها و فراز و نشیب‌ها شکل می‌گیرد و دروغ و راست‌ها در هم آمیخته می‌شود که در این زمان نمی‌توان قضاوت کرد که چه حرفی حقیقت است.

وی تبریک دوم را به مناسبت عید سعید قربان عنوان کرد و افزود: عیدی است که در حقیقت ایمان، ایثار و همدلی را به همه جوامع و انسانها نشان داد که ما نیز در همین جا یاد شهدای بزرگوار و هر کسی را که در راه خدا به گونه‌ای انفاق می‌نمایند و از هر آن چیزی که خدا برای آنان نیکو پنداشته در عین نیازمندی آن می‌گذرند گرامی می‌داریم که از آن جمله خانواده معظم شهدا هستند ، شهدایی که جانشان را به عنوان عزیزترین سرمایه خود که برای  حفظ آن همواره در تعالیم اسلامی تاکید شده انفاق کردند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه ما نیز باید بیاموزیم که وقت، کار، مال و قدرتمان را وقف کنیم و در این راه با یک نگاه ایثارگرانه به موضوع نگاه کرده و کارهای خود را پیش ببریم، افزود: تنها نکته‌آی که ما از بزرگان دین و فرهنگ قرآنی آموخته‌ایم این است که جامعه ای رستگار خواهد بود که بر اساس دانایی و دانا محوری حرکت نماید و در غیر این صورت هیچ جامعه‌آی رستگار نیست.

قالیباف ادامه داد: بر اینکه بحث علم، تقویت علمی، توجه نرم افزاری و حل موضوعات جامعه در ابعاد مختلف با این رویکرد مهمترین هدف مدیران در جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه تبدیل شهرداری تهران از یک نهاد خدماتی به اجتماعی نیز برخواسته از همین رویکرد بوده است، اظهار داشت: البته بگذریم در برخی مقاطع بحث‌های سیاسی بالا گرفته و معمولاً بی انصافی‌ها و فراز و نشیب‌ها شکل می‌گیرد و دروغ و راست‌ها در هم آمیخته می‌شود که در این زمان نمی‌توان قضاوت کرد که چه حرفی حقیقت است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه زمانی به حرف‌ها و اقدامات شهرداری تهران به عنوان انتقاد سازنده انتقاد می‌کردند، افزود: انتقاد زمانی سازنده است که مشخص شود که طرف مقابل با چه نیتی آن را بیان نموده ضمن اینکه هر گونه نقد را با آغوش باز می‌پذیریم.

قالیباف اظهار داشت: زمانی که گفته می‌شود شهرداری با یک نگاه صرف کالبدی به موضوعات شهر نگاه می‌کند هر چند نگاه کالبدی نیز در اجرای مباحث شهری یک ضرورت است اما باید توجه داشت برای تغییر رفتارها نیازمند ایجاد زیر ساختها هستیم و اگر ساخت و زیرساختی صورت می پذیرد تنها به این دلیل است که اثر رفتاری و نرم افزاری خود را بگذاریم.

وی افزود: به عنوان مثال تغییر رفتارهای ترافیکی در تونل نیایش و صدر پس از ایجاد زیرساختها صورت پذیرفته که بنابر این نیاز است که ایجاد این زیرساختها بر اساس یک رویکرد علمی و فرهنگی و نرم افزاری صورت پذیرد.

شهردار تهران با اشاره به آغاز ساخت این مجموعه از حدود شش سال پیش اظهار داشت: در واقع این پروژه‌ها در شهر همانند زنجیره‌ای است که لازم است با یک نگاه منطقی اجرای آنها صورت پذیرد و این نگاه علمی، آموزشی و پرورشی برخواسته از باورهای دینی ما است  که در روایات نیز به آن تاکید شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از 4 سال است که توجه به مباحث تربیتی، آموزشی و یادگیری در ایجاد تمامی بوستانها مد نظر قرار گرفته است، افزود: چه اشکال دارد که وقتی شهروندان وارد هر بوستانی می‌شوند با تمامی شخصیت‌های حوزه ادبیات و تاریخ کشور آشنا شوند که البته ایجاد این بزرگترین آسمان نمای خاورمیانه  نیز در راستای آشنایی بیشتر مردم با علم نجوم بوده است.

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه بسیاری از دستاوردهای ایران در علم نجوم در دوران‌های گذشته و بدون برخورداری از چنین امکاناتی بوده است، اظهار داشت: این همان خودباوری حفظ هویت و عدم تسلیم در برابر فرهنگ بیگانه است.

قالیباف با عنوان اینکه انشاء الله این توفیق را بیابیم که در این مسیر وبا کمک نخبگان و با یک خرد جمعی گامهای موثری را در جهت خدمت به مردم و بخصوص نسل جوان برداریم خاطر نشان کرد: انصافاً امروز می بینیم که یک تبلور و رویکرد علمی خاص ایجاد شده که امیدواریم بیش از این شود.

شهردار تهران پس از بازدید از مجموعه و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این مجموعه علمی – فرهنگی امکان بازدید تمامی کودکان ، نوجوانان ، همسالان ما ، دانشگاهیان و سایر عموم مردم را فراهم آورده ، اظهار داشت: گنبد مینا بر اساس علم نجوم و آخرین پیشرفتهای دنیا ایجاد شده که البته در کنار آن آخرین دستاوردهای کشور در عرصه هوا و فضا نیز به نمایش گذاشته شده است.

قالیباف با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح مرکزی هستیم که همه تاریخ علم را نشان می‌دهد و تمامی انسانها با هر گرایش و سلیقه می‌توانند به عظمت الهی در ایجاد این سیاره پی برند،‌ افزود: ممکن است شهروندان در دانشگاه‌ها و محیط‌های علمی زمینه لازم برای آشنایی با این مقولات را نیابند اما این مجموعه فرصت لازم جهت آشنایی بیشتر افراد با تاریخ کشور را فراهم ساخته که البته از همین جا از همه اندیشمندان در حوزه علم هوا و فضا و بخصوص نجوم خواهش می‌کنیم که جهت تکمیل این دستاورد بزرگ ما را یاری کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دانشجویان و مدارس می‌توانند همه روزه از عید غدیر خم صبحها از ساعت 8 صبح الی 3 بعد از ظهر از این مجموعه بازدید نمایند تصریح کرد: تسهیلات لازم جهت بازدید سایر شهروندان نیز از بعد از ظهرها تا پاسی از شب فراهم شده است.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که شهرداری تهران چه اقداماتی را در جهت کاهش آلودگی هوای شهر به انجام رسانده با تأکید بر اینکه من قبلاً نیز اعلام کرده بودم که آلودگی هوای تهران قابل رفع است و برنامه مشخص و مدونی در این زمینه وجود دارد، اظهار داشت: البته همیشه گفته‌ام که شهرداری داوطلب اجرای این کار نیست و تنها به دنبال کمک به دولت در جهت رفع این معضل است.

وی در پایان با عنوان اینکه اگر دولت به خاطر مشغله زیاد کاری رفع معضل آلودگی هوای شهر را به شهرداری واگذار کند حتماً می‌توانیم آلودگی را در شهر کاهش دهیم،‌ خاطر نشان کرد: حداقل می‌توان گفت در برخی از روزها و شبها فرزندان ما می‌توانند احساس کنند که آسمان آبی است نه خاکستری !




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: