جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 5 آبان 1395     
تاثیر اجرای لایحه هوای پاک در کاهش آلودگی هوا

به گزارش گروه نگان پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آلودگی هوای پایتخت گفت: استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی با کیفیت موجب کاهش مصرف سوخت و تقلیل آلودگی ناشی از آلایندگی خودروها می شود.

احمد صفری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز در خصوص لایحه هوای پاک که قرار است به زودی در صحن مجلس مطرح شود  افزود: اجرای لایحه هوای پاک در راستای کاهش آلودگی هوا در پایتخت نیازمند بررسی دقیق توسط کارشناسان و فرهنگ سازی میان مردم جامعه است.

وی در ادامه تصریح کرد: فرهنگ سازی برای اجرای لایحه هوای پاک باید از طریق رسانه ملی انجام شود چرا که اطلاع رسانی به شهروندان برای دستیابی به کاهش آلودگی هوا الزامی است.

وی با بیان اینکه اجرای لایحه هوای پاک در کاهش 10 الی 20 درصدی آلودگی هوا موثر است، اظهار داشت: کلیه دستگاه های ذیربط از جمله وزارت نفت، کارشناسان سازمان محیط زیست، شهرداری و معاونت حمل و نقل ترافیک باید توجه ویژه ای به مسئله آلودگی هوا داشته باشند.

صفری با اشاره به لزوم توسعه حمل و نقل عمومی بیان کرد: توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت موجب کاهش آلودگی هوا می شود و استقبال شهروندان در استفاده از این وسیله نقلیه را در پی خواهد داشت لذا نیاز به پیشگامی دولت در کمک به توسعه حمل و نقل عمومی احساس می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه تنها یک ارگان باید متولی اجرای لایحه هوای پاک شود، اذعان داشت: با نظارت دقیق یکی از ارگان های مذکور به عنوان متولی اجرای لایحه هوای پاک قطعا در آینده نزدیک می توان شاهد کاهش چشمگیر آلودگی هوای پایتخت بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: