جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 4 آبان 1395     
استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یکی از مهمترین عوامل موثر در رسیدن به هوای پاک

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، ، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با نقش خودروها در آلودگی هوای پایتخت گفت: سوخت خودروها یکی از عوامل ایجاد آلودگی هوای شهر تهران است.

مسعود رضایی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود: تنفس هوای پاک و دستیابی به آن حق همه انسانهاست لذا باید کلیه ارگانها برای رسیدن به هوای پاک نهایت همکاری را داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به لایحه هوای پاک تصریح کرد: کلیات لایحه هوای پاک در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده از این رو کلیه نمایندگان ذیربط موظف به همکاری و پشتیبانی یکدیگر برای اجرای لایحه هوای پاک می باشند.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل موثر در رسیدن به هوای پاک استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است لذا استفاده از وسایل نقلیه عمومی با کیفیت و استانداردسازی شده در این راستا حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه استفاده از وسایل نقلیه عمومی در کاهش آلودگی هوا موثر است، بیان کرد: دولت و شهرداری با همکاری یکدیگر و از طریق تامین منابع مالی در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی می توانند تا حد زیادی در کاهش آلودگی هوای پایتخت نقش داشته باشند.

رضایی با اشاره به سهم 50 درصدی دولت در تامین منابع مالی توسعه حمل و نقل عمومی و سهم 50 درصدی شهرداری در این زمینه عنوان کرد: عدم اختصاص تسهیلات توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از سوی دولت به معنای ارتکاب به تخلف در اجرای قانون است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان اذعان داشت: براساس علم حقوق هر قانون و مصوبه ای که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسد کلیه ارگانهای ذیربط موظف به تامین منابع مالی و اعتبارات اجرایی آن طرح هستند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: