جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 3 آبان 1395     
مدير كل مهندسي ايمني وترافيك شهرداری تهران تاکید کرد:
افزايش ضريب ايمني حفاري ها در گرو تاسيس تونل شهري

به گزارش گروه عمران شهری شهردار نیوز، مدير كل مهندسي وايمني ترافيك شهرداری تهران بر لزوم تاسيس و پيگيري احداث تونل مشترك شهري تاكيد كرد و گفت: تونل شهري، تاسيسات مشترك شهري را ساماندهي كرده و از خطرات احتمالي همانند نشست زمين جلوگيري مي كند.

علي فغاني با تحليل موضوع نشست زمين گفت :آب وخاك اگر در كنار هم قرار بگيرند موضوع آب شستگي در سطح زمين را ايجاد کرده و سبب بروز مشكلات زير بنايي می شوند.

مدير كل مهندسي وايمني ترافيك معاونت حمل و نقل شهرداری تهران با اشاره به اینکه دلايل گوناگون منجر به بروز تغییرات درسطح خيابان ها می شود، تاکید کرد: به طور حتم در حوزه فرونشست يك عامل مشخص ومحدود دخيل نيست وبررسی موضوع نیازمند نگاه همه جانبه است.

وی با اشاره به لزوم تاسيس تونل مشترك شهري گفت: موضوع تونل مشترك شهري از مدت ها قبل مطرح شده است و در كشورهاي پيشرفته دنيا اجرا مي شود به طوری که در زمان احداث پل طبقاتی صدر ، دكل هاي برق فشار قوي را به تونل تاسيسات شهري منتقل كرديم كه اين اقدام بايد براي كل سطح شهر و براي همه تاسيسات شهري انجام پذيرد.

فغاني با انتقاد ازعدم تحقق مديريت يكپارچه شهري در تهران گفت: در حال حاضر هريك از اين مجموعه ها به شكل مستقل و پراكنده اقدام مي كنند، افزود: اگر تونل مشترك شهري احداث شود تمامي تاسيسات شهري اعم از برق و آب وفاضلاب، به طور متمركز به اين تونل منتقل مي شوند.

و با بیان اینکه به طور مثال در حال حاضر، شركت آ ب و فاضلاب براي خود شبكه فاضلاب در سطح شهر تاسيس مي كند، خاطرنشان کرد: اين پراكنده كاري درباره شركت گاز وبرق هم صدق مي كند بنابراين هر روز شاهد اين هستيم كه بخشي از خيابان های شهر حفاري مي شود و شهروندان مبتلا به مشکلات ناشی از آن می شوند.

مديركل مهندسي ايمني وترافيك معاونت حمل و نقل شهرداری تهران تاكيد كرد: اگر تونل مشترك شهري تاسيس شود ،مكان تونل، دريچه هاي بازديد ،منهول ها و سایر موارد مشخص می شوند و امکان بازديدهاي دوره اي از این تاسیاست فراهم می شود و بنابراين حوادث اينگونه كمتر در سطح شهر رخ مي دهد.

فغاني با تاكيد بر اينكه با اين اقدام زير بناي مناسب شهري ايجاد خواهد شد، گفت: ايجاد تونل شهري اقدامي چند جانبه است وبايد در لايه هاي بالادستي دولت مطرح شود زيرا برای عملیاتی شدن آن چندين وزارتخانه مختلف بايد با يكديگر هماهنگ شوند.

به گفته مدير كل ايمني ومهندسي ايمني ترافيك معاونت حمل و نقل با ايجاد تونل مشترك شهري، سازه ايمني براي تاسيسات شهري ايجاد شده و احتمال خطراتي مانند نشست زمين كمتر خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: