جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 1 آبان 1395     
مدیر عامل ستاد معاینه فنی مطرح کرد
اختصاص 5 مرکز معاینه فنی به اتوبوس های شرکت واحد

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز، مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به افزایش مراجعه خودروهای دیزلی به مراکز معاینه فنی گفت: در 6 ماه اول سال بیش از 5 هزار خودرو دیزلی به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند که 1500 دستگاه در مرحله نخست به دلیل نقص فنی از سرویس های معاینه فنی مردود شدند.

نواب حسینی منش در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از مراحل انجام معاینه فنی اتوبوس های شرکت واحد و تاکسی های شهر تهران اظهار کرد: مراجعه این حجم از خودروها  ها حاکی از این است که شهرداری تهران در بحث معاینه فنی با خودرو ها و اتو بوس ها هیچ گونه رودربایستی ندارد. وی با تاکید بر آزمایش ها و تست های سنجش آلایندگی خودروها گفت: دودی که از خودرو دیزلی خارج می شود عمدتا دوده است و از سوی استاندارد های اعلامی از سوی محیط زیست این میزان باید کمتر از 2.8 باشد.

حسینی منش افزود: البته تلاش داریم در قانون جدید خودروهای دیزلی شرایطی فراهم کنیم که به غیر از این موارد سایر نواقص دیگر نیز برطرف شود. وی با بیان اینکه مشکلات عمومی و دلایل رد خودرو های دیزلی گفت: ترمز و ایرادات ظاهری بیشترین دلایل رد خودرو های سنگین بوده است.

حسینی منش خاطرنشان کرد: در حال حاضر 3 هزار اتوبوس گاز سوز در شهرتهران تردد می کنند که موظف هستند هر 6 ماه به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.وی افزود: در حال حاضر 5 مرکز معاینه فنی در تهران مخصوص اتوبوس های شرکت واحد است که روزانه 40 دستگاه اتوبوس را مورد بررسی قرارمی دهد.

به گفته مدیر عامل ستاد معاینه فنی،  در بیهقی  مرکز سیستم نظارتی و کنترل خودرو های دیزلی سبک ایجاد شده است که خودرو های دیزلی سبک باید به این مرکز معاینه فنی مراجعه کنند.

با اجرای طرح کاهش از امروز اول ابان اجرایی خواهد شد و خودروهای بدون معاینه فنی در صورت تردد در شهر جریمه خواهند شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: