جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 14 مهر 1393     
واکنش ستاد سوخت

مهر:شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران هفته گذشته با انتشار گزارشی، اعلام کرد: در ١٨٦ روز نخست امسال (6 ماهه نخست سال جاری) ١٣ میلیارد و ٩٤ میلیون و ٤٠٠ هزار لیتر بنزین در کشور مصرف شد.

در این گزارش متوسط مصرف روزانه بنزین ٧٠,٤ میلیون لیتر اعلام و تاکید شده است: میانگین روزانه مصرف بنزین در نیمه نخست سال گذشته ٦٨,٦ میلیون لیتر و مجموع مصرف این فرآورده در بازه زمانی یاد شده ١٢ میلیارد و ٧٥٩ میلیون و ٦٠٠ هزار لیتر بوده است.

مقایسه آماری در گزارش شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران حکایت از آن دارد که مصرف بنزین نیمه نخست امسال در قیاس با مدت مشابه سال قبل، ٢,٦ درصد افزایش داشته است.

با این وجود، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در واکنش به گزارش آماری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با ارسال توضیخاتی، اعلام کرده است: مصرف بنزین کشور، در حالی که سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از یک ‌میلیون خودرو و موتورسیکلت جدید به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه شده، روند کاهشی داشته است.

در ادامه این توضیخات ستاد سوخت آمده است: براساس گزارشات رسمی، مصرف بنزین سه ماهه تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال 92 روزانه 3 میلیون لیتر کاهش داشته به نحوی که متوسط مصرف تابستان سال گذشته 66 میلیون لیتر بوده، این در حالی است که متوسط مصرف روزانه در تابستان امسال 63 میلیون لیتر است.

این ستاد در خصوص سهمیه بنزین وانت‌بارها هم تاکید کرده است: وانت بارهای فعال در چرخه حمل و نقل همچنان سهمیه حمایتی و یارانه‌ای دریافت می‌کنند و با توجه به مصوبات قبلی ستاد هدفمندی یارانه ها، طرح شناسایی وانت بارهای غیرفعال در چرخه حمل و نقل توسط این ستاد در حال اجرا می باشد.

در گزارش ارسالی ستاد سوخت در حالی نسبت به کاهش مصرف بنزین در فصل تابستان تاکید شده است که آمارهایی که پیشتر توسط شرکت ملی پخش نفتی منتشر شده است، نشان می دهد پس از پایان ماه مبارک رمضان و با آغاز سفرهای تابستانی مردم، در چندین نوبت رکورد مصرف بنزین با عرضه روزانه بیش از 80 میلیون لیتر از این فرآورده نفتی در روز شکسته شده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: