جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 14 مهر 1393     
شناسایی هویت ۱۰ داعشی

تسنیم: مدیر اف‌بی‌‌آی می‌گوید واشنگتن هویت حدود 10 نفر از آمریکایی‌های هم‌رزم با نیروهای داعش را شناسایی کرده است.

«جیمز کومی» رئیس پلیس فدرال آمریکا در گفت‌وگو با تلویزیون آمریکایی «سی بی اس» تأکید کرد که وی تمام توان خود را برای نظارت بر عناصر تندرو در هنگام بازگشت‌شان به ایالات متحده بکار می‌گیرد. با این حال حق هر شهروند آمریکایی است که به راحتی به کشورش تردد کند.

کومی تصریح کرد، اگر یک شخصی با گذرنامه آمریکایی در عملیات تروریستی گروه «داعش» مشارکت کند و بخواهد به این کشور بازگردد، تحت نظارت شدید دستگاه‌های امنیتی آمریکا قرار می‌گیرد.

جیمز کومی در اولین مصاحبه تلویزیونی خود از زمان عهده‌دار شدن ریاست «اف بی آی» در سال گذشته، گروه‌های تروریستی در سوریه نظیر «جبهه النصره» و گروه «داعش» را «یک بیماری بدخیم و سریع الانتقال» همچون «القاعده» توصیف کرد.

مدیر پلیس فدرال آمریکا تصریح کرد، این گروه‌های تروریستی افکار افراطی خود را از القاعده به ارث برده‌اند و در اشکال گوناگون تهدید محسوب می‌شوند.

وی اظهار داشت به لطف سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، این کشور در حال حاضر در مرحله خطرناکی بسر نمی‌برد در حالیکه آمریکا همزمان با اوج فعالیت‌های القاعده در وضعیت وخیمی بود.

وی ادعا کرد، گروه تروریستی «خوراسان» در سوریه در حال حاضر برای انجام حملاتی علیه آمریکا و همپیمانانش برنامه‌ریزی می‌کند اما این گروه موعد انجام این حملات را اعلام نکرده است.

کومی با خطرناک توصیف کردن گروه «خوراسان»، ادامه داد آمریکا باید برای مقابله با این حملات آمادگی داشته باشد چه بسا این حمله فردا اتفاق خواهد افتاد.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا به بهانه مبارزه با گروه ناشناخته «خوراسان»، بدون مجوز کنگره به سوریه حمله کرد که بنا به اذعان منابع آمریکایی، ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا در حمله به مواضع و سران این گروه، تاکنون شکست خورده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: