جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 14 مهر 1393     
دولت به جای پرداخت یارانه به بنزین به توسعه حمل و نقل عمومی کمک کند

به گزارش شهرداری نیوز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر تمرکز مدیریت شهری به توسعه حمل و نقل عمومی گفت: بیشترین بودجه شهر به گسترش حمل و نقل شهری اختصاص داده شده و بر این اساس،بهتر است مسئولان دولتی نیز به جای صرف هزینه ‏های هنگفت بابت پرداخت یارانه به بنزین مصرفی خودروهای شخصی که منجر به افزایش آلودگی هوا و بروز انواع بیماری‏ های ناشی از آن می شود، به توسعه حمل و نقل عمومی کمک کرده و در این جهت سرمایه‏ گذاری کنند.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: نباید همه فشارها متوجه مردم تهران باشد و لازم است بودجه‏ های ملی به مدد پایتخت بیاید تا با گسترش بیشتر حمل و نقل شهری، به فقری که از گذشته در رابطه با حمل و نقل عمومی در تهران داشته ایم، پایان داده شده و امکانات حمل و نقلی را به شکل شایسته ای برای مردم آماده کنیم.

وی با اعلام این که محور توسعه شهر در گذشته بر اساس استفاده بیشتر از وسایل نقلیه شخصی استوار بوده و برنامه‏ ریزی‏ های صورت گرفته نیز بر مبنای همین سیاست اِعمال گردیده، تأکید کرد: تنها طی چند سال اخیر است که توجه ویژه ای نسبت به توسعه حمل و نقل شهری به عمل آمده و استفاده بیشتر از وسایل نقلیه عمومی مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفته است.

ظرفیت متروی تهران ظرف 7 سال 5 برابر شده است

معاون شهردار با اشاره به این که امروز متروی تهران متحول شده و ظرفیت آن تنها ظرف مدت 7 سال با حدود 5 برابر افزایش از روزانه 660 هزار جابه جایی به بیش از 3 میلیون جابه جایی در روز رسیده، اظهار کرد: این تحول بزرگ به معنای یک جهش معجزه آسا در توسعه مترو بوده و نشان ‏دهنده تحولات شگرفی است که طی سال های اخیر در جهت گسترش متروی تهران به وقوع پیوسته است.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که در اعماق زمین و در زیر پای مردم تهران غوغایی برپاست، تصریح کرد: نیروهای تلاشگر مترو اعم از مهندسان ماهر و متخصص و کارگران پر تلاش و خدوم این مجموعه به صورت شبانه روزی و با جدیت در جهت تأمین آسایش و رفاه مردم تهران مشغول فعالیت هستند.

وی با تأکید بر تدوین طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران و ترسیم چشم‏انداز بلند مدت توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت، اضافه کرد: در حال حاضر تنها 152 کیلومتر خط مترو در تهران در دست بهره برداری قرار دارد، در صورتی که طبق پیش-بینی های صورت گرفته، پایتخت 400 کیلومتر مسیر مترو لازم دارد تا بتوانیم به وضعیت مطلوب برسیم.

مترو به فرودگاه مهرآباد می رسد

معاون شهردار تهران با اشاره به این که فرودگاه مهرآباد از مراکز بسيار مهم پایتخت محسوب می شود و شهروندان انتظار دارند اين فرودگاه به شبکه مترو متصل شده و امکان آمد و شد به آن تسهيل شود، اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث خط متروی فرودگاه مهرآباد به طول دو و نیم کيلومتر از ميدان آزادي در دست انجام است.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که اجرای «طرح نظام يكپارچه بليت الكترونيك شهر تهران»، یک تحول اساسي در مسير ارائه خدمات هدفمند حمل و نقل عمومي به اقشار مختلف شهروندان محسوب می شود، اظهار کرد: مهمترين گروه مخاطب كارت تخفيف دار حمل و نقل عمومي، دانش آموزان ساكن تهران و دانشجويان شاغل به تحصيل در يكي از دانشگاهها و مراكز آموزش عالي پایتخت می‏باشند كه به این منظور 50 درصد تخفيف براي این عزیزان در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر این که طبق برآوردهای موجود، بيش از دو ميليون دانش‏ آموز و دانشجو در تهران ساکن و مشغول به تحصيل هستند، اضافه کرد: از نظر مدیریت شهری، رسیدگی به امور مربوط به دانش آموزان و دانشجویان عزیز از جمله رسیدگی به وضعیت خودروهای سرویس مدرسه و آموزش رانندگان این سرویس ها یک کار کاملاً فرهنگی محسوب می شود.

تمام رفتارهای ترافیکی در تهران تحت نظارت هوشمند است

معاون شهردار تهران با اشاره به این که اتوبوس های برقی و اتوبوس های هيبريدی، حداقل آلودگی را تولید کرده و جایگزینی آن ها به جای اتوبوس هایی که با سوخت های فسیلی کار می کنند، به حفظ محيط زيست کمک می کند، اظهار کرد: نسل جدید اتوبوس های برقی از سال آینده وارد تهران می شوند اما مانع اصلي که بر سر راه استفاده از اتوبوس هاي هيبريدي وجود دارد، عدم امکان تأمين سوخت مناسب برای این اتوبوس ها است.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که در موضوع فرهنگ ترافيک داراي خلاءها و کاستی‏های جدی‏ هستيم، تصریح کرد: با توجه به این که مدیریت شهری تنها رسالت فرهنگی نداشته و مسئولیت های اجرایی، عمده ترین وظیفه این نهاد محسوب می شود، اعتقاد داریم همه دستگاه های دست اندرکار باید به موضوع مهم آموزش و فرهنگ سازی ترافیک ورود پیدا کنند، ضمن این که بدون همکاری خود مردم نمی‏توانیم به مقصد برسیم و سرنوشت تمام برنامه هایی که در شهر اجرا می شود، به نوعی به مشارکت شهروندان گره خورده است.

وي در پایان با تأکيد بر این که ساماندهی تجهیزات ترافیکی و زيرساختهای حمل و نقلي براي مديريت شهري از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: تجهیز معابر شهری به امکاناتی همچون دوربین‏های نظارت تصویری، پلاک‏خوان و ثبت تخلف سرعت با هدف آموزش و فرهنگ‏سازی ترافیک و برقراری نظم و انضباط ترافیکی در شهر صورت پذیرفته و لازم است رانندگان آگاهی داشته باشند که تمامی رفتارهای ترافیکی در معابر شهری تهران تحت نظارت هوشمند قرار داشته و به صورت مستمر رصد می شود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: