جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 مهر 1395     
سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری مجلس دهم:
شفاف سازی برنامه ها درخصوص حمل و نقل عمومی کلانشهرها در جلسه مجلس با دولتی ها

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه کارشناسی و تخصصی با مسئولان سازمان برنامه و بودجه دولت به منظور بررسی و شفاف سازی برنامه های دولت در زمینه توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرها به ویژه تهران تا پایان ماه جاری خبر داد و گفت: متاسفانه رفع مشکلات تهران در زمینه نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی که منجر به کاهش معضلات آلودگی هوا می شود، اولویت آخر دولت کنونی است. 

صدیف بدری با انتقاد از اینکه امروز شاهد هستیم که بیش از 90درصد بودجه دولت صرف امور جاری کشور می شود و تنها 10درصد از بودجه کل صرف امور عمرانی می شود که گاه این 10درصد نیز به کلانشهرهایی همچون تهران تخصیص نمی یابد، تصریح کرد: وقت آن رسیده که دولت نگاه ویژه ای به نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر تهران بیاندازد که بار بخش قابل توجهی از جابجایی جمعیت کشور را بردوش دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس دهم ادامه داد: در نظر داریم در جلسه ای با مسئولان سازمان برنامه  بودجه به بررسی برنامه های دولت در زمینه نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و به طور کلی حمایت های مالی دولت از شهر تهران و سایر کلانشهرها در بودجه سال 96 کشور بپردازیم. زیرا اعضای فراکسیون مدیریت شهری مجلس بر این باورند که زمان آن رسیده که دولت اولویت ویژه ای در تخصیص بودجه به حوزه حمل و نقل مد نظر قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه اعضای فراکسیون مدیریت شهری مجلس دهم این پیگیری ها را انجام خواهند داد تا مشخص شود که دولت چگونه می خواهد تعهداتش را عملی کند، خاطر نشان کرد: درست است که علت اصلی این معوقات وضعیت مالی نامناسب دولت است، اما شاهد این روحیه نیز هستیم که دولت به جای اینکه به فکر اجرایی کردن تعهدات عمرانی خود در زمینه عمرانی کلانشهرها و پرداخت بودجه حوزه حمل و نقل شهرها باشد، بیشتر به فکر مشکلات جاری کشور است.

بدری با یادآوری اینکه مجلس دهم باید در زمینه کاهش هزینه های جاری دولت با سبک سازی بدنه دولت اقدامات چشمگیری انجام دهد، افزود: امروز به مرحله ای رسیده ایم که دامنه هزینه های جاری دولت تا مرز 90درصد بودجه عمومی کشور رشد کرده و به شکل بودجه جاری در آمده است و تنها 10 درصد از بودجه کل این آزادی را دارد که صرف امور عمرانی شود. بودجه اندکی هم که در سایه بودجه جاری کشور قرار می گیرد و در بیشتر مواقع دچار عدم تخصیص می شود.

وی با تاکید بر اینکه تا دیر نشده دولت دهم باید فکر اساسی در زمینه تحقق و اجرای مصوبات مجلس در خصوص توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرهایی همچون تهران کند، متذکر شد: نه دولت کنونی در این زمینه کارهای مناسبی انجام داده و نه دولت گذشته اعتقادی به اجرای قوانین کشور در این زمینه داشتند. زیرا از منظر دولت ها، شهرداری ها در زمینه تخصیص بودجه های کلان و خرد کشوری در اولویت های آخر قرار می گیرند.

سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری مجلس دهم  همچنین بیان کرد: عدم حمایت های دولت از شهرداری ها سبب می شود که بار تامین هزینه های عمرانی و توسعه و نوسازی حمل و نقل شهرها بیش از پیش متوجه شهروندان شود، فشاری که ناشی از نبود و خلاء حضور و حمایت های مادی دولتی است . در حالی که مطابق نص صریح قانون دولت وظایفی کاملا شفاف در زمینه حل معضلات کلانشهرها همچون آلودگی هوا و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی دارد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: