جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 17 مهر 1395     
شهردار تهران در جمع شورایاران و دبیران محلات منطقه 19:
فقر در جامعه ما بزرگترين منکر است

به گزارش شهرداری نیوز، دکتر قاليباف امر به معروف و نهي از منکر و ظلم ستيزي را دو ويژگي بسيار برجسته واقعه کربلا دانست و گفت: امروز در محله، شهر و جامعه ما فقر بزرگ ترين منکر است و به ام المصائب تبديل شده است. البته هم اکنون مي توانيم ده ها دليل بياوريم که فقرزدايي وظيفه ما نيست اما توجه نکردن به اين موضوع پسنديده جامعه اسلامي نيست.

دکتر محمد باقر قاليباف، شهردار تهران طي سخناني در نشست صميمانه به دبيران شوراياري و مديران محلات منطقه 19 که در محل سوله بحران بوستان بزرگ ولايت برگزار شد، ابراز داشت: بعضي از فقرا در شرايط اضطراري قرار داشته و حتي براي اطعام خود نيز دچار مشکل هستند؛ در اين ميان حتما همه ما قادر هستيم دست به دست هم دهيم و مشکلات اين خانواده هاي فقير را حل و فصل کنيم.

دکتر قاليباف خطاب به شوراياران و مديران محلات، تاکيد کرد: ممکن است هر کدام از محله هاي ما ده ها نياز داشته باشد اما رسيدگي به فقرا جمله کارهايي است که همه بايد براي آن همت کنيم و به دغدغه اول ما تبديل شود. در اين شرايط قادرخواهيم بود با کمک مردم اين موضوعات را خاتمه دهيم و کسي نباشد که در منطقه 19 سر گرسنه بر بالين بگذارد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع پارک 180 هکتاري ايرانيان اشاره کرد و گفت: با توجه به اينکه سرانه فضاي سبز منطقه 19 فراتر از استانداردها است، تا پيش از اين قرار نبود که اين محدوده به بوستان تبديل شود اما در جريان طرح تفصيلي و طرح جامع، پس از بحث و بررسي مقرر شد تا اين محوطه را به بوستان ايرانيان تبديل کنيم. 

دکتر قاليباف با بيان اينکه «مناطق جنوبي بايد به ظرفيتي برسند که در آن توليد ثروت اتفاق بيفتد» ابراز داشت: بحث اصلي آن بود که بخشي از اين محدوده را به پارک ايرانيان تبديل کرده و هر بخشي از اين پارک را به يکي از استان هاي مختلف بدهيم تا برنامه هاي فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي و ... خود را اجرايي کرده و اين بوستان به پاتوق ثابت استان ها تبديل شود. به اين ترتيب اگر کسي بخواهد با فرهنگ، آداب و رسوم طوايف مختلف آشنا شود مي تواند از امکانات بوستان ايرانيان استفاده کند.

شهردار تهران با تاکيد بر اينکه محدوده بوستان ايرانيان بايد به سمتي حرکت کند که در آن توسعه اتفاق بيفتد، ابراز داشت: اگر استان هاي مختلف در اين بوستان حضور داشته و مراکز خدماتي متنوع در اين زمين باشد، هر شب چند هزار نفر از شهروندان در اين محوطه تردد خواهند کرد و به تبع آن مسئله کوره پزخانه ها نيز برطرف خواهد شد.

وي با تاکيد بر ضرورت وجود نگاه هاي دقيق، پخته، دلسوزانه، منطقي و به دور از سياست بازي در تصميم گيري ها، عنوان داشت: اگر قرار بود تمامي عرصه بوستان ولايت به فضاي سبز تبديل شود، در بدترين شرايط طي هفت ماه تمامي اين بوستان به پارک تبديل مي شد اما در اين زمينه مطالعات گسترده اي صورت گرفت و هم اکنون نيز بخش گسترده اي از آن به فضاي سبز اختصاص يافته است؛ همچنين بخشي به بيمارستان هسته اي و ساير مراکز مورد نياز اختصاص دارد.

شهردار تهران با بيان اينکه «توسعه هاي کالبدي باعث توسعه فرهنگي و اجتماعي مي شود»، گفت: در حين اينکه نگاه مينياتوري براي حل مسايل محله اي وجود دارد، ضروري است به توسعه کالبدي در منطقه نيز توجه شود؛ ما در طول سال هاي گذشته مسايل مختلف منطقه را مورد توجه قرار داده ايم و همه زير ساخت ها آماده شده است؛ در ادامه نيز بوستان بزرگ ولايت و پارک ايرانيان تحول عظيمي را در جنوب تهران ايجاد خواهد کرد.

دکتر قاليباف با اشاره به برخي نگاه ها و اظهارات سياست زده، تصريح کرد: بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب، هر مدير پيشينه و کارنامه اي دارد؛ بنابر اين پيش از هر چيز بايد در ذهن خودتان عملکرد افراد را کنترل کنيد و ببينيد افراد بعد از 30 سال مسئوليت در نقاط مختلف، چه خروجي داشته اند؟ روزي که اختيار و قدرت را در دست داشته است، آيا واقعا کار خود را به درستي انجام داده که امروز اظهار نظر مي کند؟

وي همچنين بر ضرورت اداره سراي محلات با تفکر مسجدي تاکيد کرد و گفت: سراي محله بايد کارهايي را انجام دهد که نمي توان آن ها را در مساجد انجام داد؛ بايد توجه داشت که اساس هويت و زندگي مساجد هستند.

شهردار تهران عنوان داشت: در کنار نگاه جزئي، بايد يک نگاه کلي هم داشته باشيم و شهر را هم در کنار محله ببينيم اما اولويت کار با محلات است.

شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع پسماند اشاره کرد و گفت: ممکن است در حوزه جمع آوري زباله نسبت به بقيه دنيا عقب ماندگي داشته باشيم اما در مقايسه با گذشته گام هاي خيلي بزرگي براي اين کار برداشته شده است؛ به عنوان نمونه تا پيش از اين هيچ زباله اي در مقصد دفن بهداشتي نمي شد و کهريزک به انبار زباله تبديل شده بود، به نحوي که درياچه اي 18 هکتاري با عمق 6 متر از شيرابه هاي زباله ايجاد شده بود که بوي تعفن داشت.

دکتر قاليباف افزود: تا پيش از اين يک و نيم ميليون نقطه براي جمع آوري زباله در شهر داشتيم و همه مردم زباله ها را کنار خيابان مي گذاشتند که مشکلات و معضلات خاص خودش را داشت اما هم اکنون نقاط جمع آوري زباله به 60 هزار نقطه رسيده و جمع آوري سطل ها نيز به صورت مکانيزه انجام مي شود. همچنين براي اولين بار در کشوربه شکل هوازي و زباله سوز نسبت به توليد برق از زباله ها اقدام مي کنيم. علاوه بر اين دفن بهداشتي زباله صورت گرفته، بسياري از ايستگاه هاي مياني پسماند حذف شده و درياچه شيرابه نيز خشک شده است.

دکتر قاليباف در پايان گفت: اگر شهرداري در موضوع فاضلاب کمک نمي کرد، امکان تحقق شبکه فاضلاب تهران وجود نداشت؛ همانطور که در بافت فرسوده نيز فيش نوسازي عوارض را به صفر رسانده ايم و حتي در انشعبات و ديگر خدمات نيز کمک مي کنيم تا نوسازي بافت فرسوده اتفاق بيفتد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: