جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 17 مهر 1395     
تعداد خطوط معاینه فنی تهران باید افزایش یابد

به گزارش گروه حمل ونقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، معاون ستاد حمل و نقل همگانی کشور با اشاره به لزوم اخذ معاینه فنی گفت: کلیه خودروهایی که سن آنها بیش از 5 سال باشد ملزم به اخذ برگه معاینه فنی از مراکز معتبر هستند.

سعید قیصر در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود: رانندگان می توانند جهت اخذ معاینه فنی به کلیه مراکز شهر تهران و شهرستانهای تابع مراجعه نمایند لذا بایستی توجه داشته باشند که معاینه فنی صادره از مراکز حومه از اعتبار لازم برخوردار است و متقاضیان می توانند برای جلوگیری از ازدحام و اتلاف وقت در صف های طولانی در مراکز تهران به مراکز حومه شهر مراجعه نمایند.

وی در ادامه تصریح کرد: کلیه مراکز معاینه فنی کشور تحت مدیریت سامانه یکپارچه سیمفا هستند.

دبیر ستاد ملی معاینه فنی خودروهای سبک کشور در خصوص میزان مراجعات به مراکز معاینه فنی اظهار داشت: در تهران حدودا روزانه 5 هزار نفر برای اخذ برگه معاینه فنی به مراکز مراجعه می کنند البته میزان مراجعات روزانه در سراسر کشور حدود 36 هزار فقره بوده و این نشان دهنده رشد 35 درصدی مراجعات به مراکز معاینه فنی به نسبت مدت مشابه در سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی شیفت دوم و سوم مراکز معاینه فنی راهکاری موقت است، عنوان کرد: از شهرداری تهران انتظار می رود که در راستای خدمات رسانی مطلوب تر به متقاضیان اقدام به راه اندازی خطوط بیشتر معاینه فنی کند چرا که مراکز موجود جوابگوی میزان مراجعات نیست.

قیصر در ادامه اذعان داشت: در حال حاضر 37 خط معاینه فنی در تهران فعال است و بایستی این تعداد به 60 خط افزایش یابد تا خدمات دهی به مراجعه کنندگان با کیفیت و سرعت بالاتری انجام شود.

معاون ستاد حمل و نقل همگانی کشور در پایان با بیان اینکه مرکز معاینه فنی بیهقی شلوغ ترین خط است، اضافه کرد: میزان 50 هزار تومان جریمه برای خودروهای فاقد معاینه فنی که در معابر شهر تردد داشته باشند در نظر گرفته شده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: