جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 17 مهر 1395     
نايب رييس كميسيون بهداشت مجلس:
درخصوص كاهش آلودگي هوا قانون كم نداریم مشكل نظارت بر اجراست

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، نايب رييس اول كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه ورود مجلس به هر مسأله مخاطره آميزي مانند آلودگي هوا كه به صورت مستقيم با سلامت جامعه سر و كار دارد و موجب ورود آسيب هاي جدي به شهروندان مي شود، قطعاً ضروري است، گفت: در زمينه كاهش آلودگي هوا قانون كم نداریم اما مشكلي كه در اين ميان وجود دارد، بحث عدم نظارت بر روند موجود از جانب دستگاه های مجری است كه مورد انتظار مجلس است.

سيد مرتضي خاتمي با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر شاهد تردد خودروهاي فاقد استاندارد در تهران و ديگر شهرهاي بزرگ كشور هستيم كه از حداقل استانداردهای لازم نیز به لحاظ تردد درون شهري برخوردار نيستند. اين مهم موضوعی جدی براي شهر تهران و شهروندان این کلان شهر محسوب مي شود.

وي با اشاره به عدم ظرفيت تهران براي اين حجم خودرو اظهار كرد: ناهماهنگي برخي دستگاه هاي ذيربط در اجراي طرح كاهش، موجب وقفه در اجراي اين طرح شده و دستگاهي كه موجب توقف اجراي طرح مذكور شده، مسئول است و بايد پاسخگو باشد.

خاتمي با بيان اين كه به عنوان نماينده مردم در مجلس بابت ناهماهنگي به وجود آمده و توقف در اجراي طرح کاهش شرمنده هستم، تصريح كرد: كليه دستگاه هاي اجرايي بايد به وظايف خود در اجراي طرح كاهش به درستي عمل کرده و سهم خود را در اين طرح ايفاء کنند تا حداقل شرايط قابل قبولي براي نفس کشیدن مردم فراهم شود.

نماينده مردم ماه نشان در مجلس شوراي اسلامي در پايان با تأكيد بر نقش نظارتی مجلس در اجراي طرح هاي ملي خاطرنشان كرد: مجلس بايد در اجراي طرح هایی كه مستقيماً با سلامت جامعه ارتباط دارد، نقش نظارتی خود را اِعمال کند و در اين راستا، كمیسيون مربوطه باید با دستگاه هاي خاطي برخورد کرده و پس از احصاي ناتواني و حصول اطمینان از عدم توانایی آنها، نسبت به معرفی خاطيان اقدام کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: