جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 17 مهر 1395     
پروسه توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در چرخه حمل و نقل شهری

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، رئیس هیات مدیره اتحادیه تاکسیرانی و مدیر کل حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری گفت: در راستای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور در سال جاری اقدام به نوسازی یک هزار و 500 دستگاه اتوبوس شده است.

امیر جعفرپور در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود: نوسازی اتوبوس های فرسوده در راستای اقتصاد مقاومتی و از محل یارانه های توسعه و نوسازی ناوگان انجام می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از نظر اقتصادی بسیار بصرفه تر از جایگزینی است لذا بجای هزینه 500 میلیون تومانی خرید اتوبوس با پرداخت 30 الی 40 میلیون تومان می توان اتوبوس فرسوده را به چرخه حمل و نقل شهری بازگرداند.

وی خاطرنشان کرد: در 29 شهریور ماه سال جاری اولین مرحله از اتوبوسهای بازسازی شده با حضور مقامات عالی وزارت کشور وارد چرخه اتوبوسرانی مشهد شد.

وی در ادامه در خصوص روند نوسازی اتوبوسهای فرسوده اذعان داشت: روند نوسازی به اینگونه است که اتوبوسهای فرسوده کلان شهرها بازسازی و به شهرهای کوچک ارجاع داده می شوند و در ازای اتوبوس بازسازی شده یک دستگاه اتوبوس فرسوده دریافت می شود تا دوباره بازسازی و به چرخه حمل و نقل شهری کشور بازگردد.

وی تاکید کرد: کلیه ارگانهای ذیربط در تلاش هستند بر اساس مصوبه توسعه ناوگان حمل و نقل شهری هیات دولت تعداد 4 هزار دستگاه اتوبوس را وارد ناوگان نمایند.

جعفرپور در خصوص تسهیلات طرح توسعه ناوگان اتوبوسرانی اظهار داشت: مبلغ 220 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 8 درصدی برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی در نظر گرفته شده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه تاکسیرانی و مدیر کل حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری در پایان با بیان اینکه توسعه حمل و نقل شهری در کاهش آلودگی هوا و میزان مصرف سوخت حائز اهمیت است، اضافه کرد: در تلاش هستیم برای سال جاری تعداد قابل توجهی از 4 هزار دستگاه اتوبوس را وارد چرخه حمل و نقل شهری شود و مابقی نیز در سال آتی وارد ناوگان خواهند شد لذا این توسعه و نوسازی شامل ناوگان مینی بوس، کامیون، کامیونت و وانت نیز می شود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: