جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 16 مهر 1395     
تدابير معاون شهردار تهران براي كاهش تلفات ترافيكي بزرگراه آزادگان

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز: معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در جلسه نظارت دوره اي منطقه 19 كه در بوستان ولايت برگزار شد، با اشاره به اين كه بخشي از خطوط يك و سه مترو با 7 ایستگاه از اين منطقه جنوبي تهران مي ‌گذرد، گفت: ‌هماهنگي ايستگاه ‌هاي مترو با محيط اطراف از نظر معماري، نما و جنس مصالح از اهميت ويژه اي برخوردار است.

دكتر مازيار حسيني افزود: معماري ايستگاه هاي مترو به عنوان یکی از مهم ترين اِلمان هاي شهري و سازه اي كه حداقل 100 سال عمر مي كنند، از اهمیت بالایی برخوردار است، ضمن این که در سهولت و سرعت جا به جايي های شهروندان و در آراستگي و زيبايي شهر و محيط شهري نيز نقش دارند.

وي با تأكيد بر نقش رنگ در شهر و فضاي شهر، اعلام كرد: رنگ ها، ضمن زيبا نمودن شهر و اِلمان هاي شهری، از نظر روان شناسي نيز مي توانند بر شهروندان اثر بگذارند و به عنوان نمونه، طيفي از رنگ آبي مي تواند در كاهش استرس و افسردگي شهروندان هنگام تردد در شهر و استفاده از امكانات و تجهيزات شهري مؤثر باشد.

ايجاد ديواره فيزيكي و احداث پل موتور رو در بزرگراه آزادگان

معاون شهردار تهران اهميت معماري در شهر و نقش آن در مكان هاي عمومي شهر مانند ايستگاه هاي مترو را مورد تأكيد قرار داد و گفت: معماري در فاخر كردن فضاي شهر و آراستگي و زيبايي معابر شهري مهم است و حتي مي تواند در ایجاد اميد و شادی در زندگي شهری و بین شهروندان نیز مؤثر باشد.

دكتر مازيار حسيني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت بزرگراه آزادگان به عنوان پر ترددترين محور بزرگراهي تهران كه از مناطق 15، 16، 18 و 19 عبور مي كند، اظهار كرد: با توجه به تصادفات رانندگي در اين بزرگراه، تأمين ايمني محور مذكور از جمله ايمن سازي رابط هاي ترافيكي و به اصطلاح کُندروهای بزرگراه آزادگان از ضرورت ويژه اي برخوردار است.

وي با بيان اين كه تأمين ايمني شهروندان در ترددهاي شهري، حرف اول در حوزه حمل و نقل شهري را مي زند، تصريح كرد:   به اين منظور، ضمن ايجاد ديواره فيزيكي در طول بزرگراه آزادگان به منظور عدم تردد عابران پياده از عرض بزرگراه، نسبت به احداث پل موتور رو به منظور عبور عرضي موتورسيكلت ها نیز اقدام خواهد شد.

اولويت اولمان توجه به پارك هاي آموزش ترافيك ا ست

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه ايستگاه ها و پايانه هاي حمل و نقل عمومي از مهم ترين فضاهاي شهري محسوب      می شوند، اظهار كرد: مجموع اقداماتي از جمله تأمين روشنايي و توجه به آراستگي و پاكيزگي اين گونه فضاها اهميت بالايي دارد، ضمن اين كه پيش بيني فضاهايي مانند نمازخانه و سرويس بهداشتي در پايانه هاي حمل و نقل عمومي، ضرورت دارد.

دكتر مازيار حسيني با بيان اين كه با توجه به محدوديت منابع موجود، بايد نسبت به اولويت بندي فعاليت هايمان اقدام كنيم، تصريح كرد: در اين ميان، توجه به پارك هاي آموزش ترافيك و به عبارتي توجه به كودكان، اولويت اولمان بوده و از ارزش بسیار بالايي برخوردار است و به همین دلیل، بايد بودجه مورد نظر به منظور تكميل پارك هاي آموزش ترافيك تخصيص داده شود.

وي در پايان با تأكيد بر اين كه مديريت هوشمند ترافیک بزرگراه آزادگان به عنوان پر رفت و آمدترين محور بزرگراهی تهران را به صورت ويژه مورد توجه قرار داده ايم و به اين منظور، كنترل كامل اين بزرگراه از نظر نظارت هوشمند در دست اجراست،   خاطرنشان كرد: علاوه بر محور آزادگان، مديريت هوشمند بزرگراهي دو محور شهيد همت و نيايش را نيز در دستور كار داریم.

گفتني است در اين جلسه، دكتر وحيد نوروزي معاون امور مناطق سازمان حمل و نقل و ترافيك، لزوم نگاه به شهر با ديد ترافيكي را مورد تأكيد قرار داد و مهندس عليرضا مرآتي معاون حمل و نقل و ترافيك منطقه 19 نيز با ارائه گزارشي از اقدامات ترافيكي انجام شده و برنامه هاي ترافيكي پيش بيني شده در اين منطقه، گفت: 88 درصد تلفات ترافيكي اين منطقه در سال گذشته، عابر پياده یا موتورسوار بوده اند و به همین دلیل، ایمن سازی معابر منطقه برای اين دو قشر را در دستور کار داریم.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: