جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 12 مهر 1393     
عامل تمام بیماری‌های خانمان‌سوز امروز

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، بهزاد مریدی شامگاه جمعه 11 مهرماه در آیین افتتاح دهه فرهنگ فارس، گفت: چهار روز از دهه فرهنگ به یادروز مولانا، سه روز به یادروز حافظ و سه روز آن به برنامه‌های عید غدیر اختصاص یافته است.

 

او با بیان اینکه 200 ساعت از این تعداد برنامه به اجرای موسیقی اختصاص دارد،‌ گفت: 200 ساعت نمایش، 400 ساعت هنرهای تجسمی، 400 ساعت سخنرانی علمی، 50 ساعت نمایش فیلم، 50 ساعت رسانه‌های دیجیتال و 50 ساعت غرفه‌های نمایشگاهی پیش‌بینی شده است.

 

مدیرکل ارشاد فارس با اشاره به اینکه این دهه برای نخسیتن‌بار در استان برگزار می‌شود گفت: این دهه با یادروز حافظ به اتمام می‎رسد،

 

یک استاد دانشگاه نیز در این مراسم گفت: حافظ و سعدی زیرساخت‌های فرهنگی پولادینی دارند که دارای هندسه است و کسانی که در راستای هندسه زبانی هستند افراد فرهیحته‌ای شناخته شده‌اند.

 

محمد نیری با بیان اینکه مباحث شگفت‌انگیزی که امروز جامعه بشری گرفتار آن است در کلام مولانا نهفته است، گفت: جامعه بشری امروز با یک جنگ کلامی روبه‌روست که باید با علوم انسانی با آن مقابله کرد و بزرگان ما در اصلاح این زیرساخت، تلاش کرده‌اند.

 

این مولوی‌شناس عامل تمام بیماری‌های خانمان‌سوز امروز را فرعونیت پنهانی نفس انسان که در نقاب دین، مذهب و تواضع عرضه می‌شود، دانست و خاطرنشان کرد: مولانا مسیر دقیق جغرافیای شگفت‌انگیز باطن انسان را نشان می‌دهد.

 

نیری در ادامه با بیان این گفته برخی از داعیه‌دارانی که از نقاب مذهب وارد می‌شوند و با یک انتقاد کوچک چنان در مقام دفاع بر می‌آیند که گویی خون راه افتاده است، عنوان کرد: ترسیم مولانا تلفیقی از ظاهر و باطن است که هیچ کدام مزاحم دیگری نیست و مؤید همدیگر هم هستند.

 

به گزارش ایسنا، مراسم دهه فرهنگ از امروز (شنبه، 12 مهر) با اجرای پرده‌خوانی و شمع‌افروزی آغاز شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: