جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 14 مهر 1395     
«فروشنده» صاحب غزال طلایی شد

فرهنگ > سینما - «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره جهانی فیلم پارسی، تندیس بهترین فیلم این جشنواره را به دست آورد.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امین پلنگی دبیر جشنواره جهانی فیلم پارسی گفت: «در مراسم پایانی جشنواره که 12 مهرماه در سینما پلاس سیدنی برگزار شد، داوران استرالیایی برگزیده‌ها را معرفی کردند. در بخش فیلم بلند با تقدیر از مجید برزگر و «یک شهروند معمولی»، تندیس غزال طلایی به «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی اهدا شد. در بخش فیلم کوتاه با تقدیر از افشین رضایی و فیلم «پنجره باز» تندیس غزال طلایی به فیلم «500 مثقال طلا» ساخته شهرزاد دادگر اهدا شد.»

پلنگی ادامه داد: «این دوره بهترین، پرشورترین و جذاب ترین دوره جشنواره جهانی فیلم پارسی تا امروز بوده، خوشبختانه نمایش فیلم‌ها و برنامه های جانبی با استقبال گسترده روبرو شد. مراسم بزرگداشت آقای عباس کیارستمی که از برنامه های ویژه این دوره بود، در سالنی مملو از تماشاگر برگزار شد. همچنین جلسه مروری بر آثار مجید برزگر و نمایش فیلم های «یک شهروند معمولی» و «پرویز» و پس از آن پرسش و پاسخ این کارگردان با نمایندگان رسانه ها و تماشاگران فیلمش با استقبال پرشور همراه بود.»

دبیر جشنواره جهانی فیلم پارسی گفت: «امیدوارم با تجربه های گرانقدری که از این پنج دوره به دست آمده، در دوره های بعدی حرکت رو به جلوی جشنواره ادامه داشته باشد.»

پنجمین جشنواره جهانی‌ فیلم پارسی از اول تا 12 مهرماه در سیدنی، کانبرا، آدلاید و ملبورن استرالیا برگزار ‌شد. سو موری، مارتین براون، ری آرگال و هلن پنکهرست داوران این دوره بودند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: