جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 13 مهر 1395     
با احکام جداگانه از سوی شهردار تهران؛
مراسم تکريم و معارفه رئيس و جانشين سازمان بازرسي شهرداري تهران انجام شد

به گزارش شهرداری نیوز، دکتر قاليباف شهردار تهران در جلسه شوراي شهرداران ، معاونين و مديران شهرداري، در احکامي جداگانه کتانباف را به عنوان رئيس سازمان بازرسي شهرداري تهران معرفي و نوروزي را نيز در سمت جانشين وي منصوب کرد.

محمد باقر قاليباف در ابتداي اين جلسه از زحمات مصطفي فيضي رئيس سابق سازمان بازرسي تشکر کرد و ضمن خير مقدم به حضور مهندس کتانباف و دکتر نوروزي در سازمان بازرسي گفت: جناب آقاي فيضي در طول دوران خدمت خود توانست با متانت و مديريت درست، از مجموعه شهرداري به خوبي صيانت کند و ايشان به عنوان مشاور شهردار در کنار خانواده بزرگ شهرداري خواهند بود.

وي با اشاره به سمت جديد فيضي در کسوت بازرسي آستان قدس رضوي خاطرنشان کرد : بي شک خدمت کردن در آستان مقدس امام رضا- عليه اسلام- که در کنار کار با معنوينت همراه است، آرزوي بسياري از بزرگان، علما و شخصيت ها مي باشد که اين توفيق به جهت تلاش هاي ارزنده و خالصانه مهندس فيضي، با لطف الهي و عنايت و نگاه ويژه آن امام همام نصيب ايشان گرديده است .

شهردار تهران از زحمات حسين رحمت نيز به خاطر خدمات و تلاش صورت گرفته در سازمان بازرسي تقدير و تشکر کرد و ابراز داشت: امروز عدم حضور جناب آقاي رحمت در شهرداري تهران براي ما سخت است ولي خوشحاليم ايشان در جايگاهي حساس و ملي در اين برهه از زمان که حساسيت هاي زياد از داخل و خارج بر کشور حاکم است ، در سازمان انرژي اتمي خدمت رساني مي کند و با توجه به سابقه پيشين ايشان در آن سازمان قطعا موفق خواهند بود.

قاليباف با تاکيد بر اينکه رسالت سنگين حفظ دستاوردها و صيانت از مجموعه شهرداري تهران به عنوان يک دستگاه خدمت رسان به عهده يکايک مديران و مجموعه شهرداري مي باشد ابراز داشت: ما وظيفه داريم تا به درستي از مجموعه شهرداري ، همکاران و خودمان صيانت و با حساسيت به آن توجه کنيم و حتما مديران و مسئولين بازرسي و حراست عنايت ويژه اي را نسبت به اين امر داشته باشند.

وي ادامه داد: ما بايد دقت کنيم کارمان را درست انجام داده و نظارت و پيگيري کنيم. البته اين نظارت و پيگيري هم نبايد شجاعت را از يک مدير بگيرد؛ بلکه مدير بايد در انجام تصميم گيري ها شجاع باشد و در کنار تذکر دادن موارد، از بداخلاقي ها نيز پرهيز کند.

ايشان به سه اصل صحت، دقت و سرعت در انجام تمام فعاليت هاي شهرداري اشاره  کرد و گفت: هر سه اصل بايد در يک مجموعه با يکديگر پيش برود و ما حق نداريم يکي از اين پارامترها را فداي ديگري کنيم.

شهردار تهران توجه به سامانه هاي مردمي 137 و 1888 سازمان بازرسي را امري مهم دانست و تصريح کرد : خواسته ها و نظرات مردم از طريق سامانه ها به شهرداري منتقل مي شود و توجه و اهتمام جهت انجام درخواست هاي مردمي و نظرات ايشان براي مجموعه شهرداري تهران يک اصل است و نبايد دراين خصوص کوتاهي و کم توجهي شود.

 قاليباف با اشاره به انتقادات و تخريب هاي بي پايه و اساس برخي منتقدان گفت : به جرات مي گويم شهرداري تهران در اين طول سه دوره مديريت شهري در هيچ محکمه قضايي محکوم نشده است و البته اين بدان معنا نيست که هيچ تخلفي در شهرداري رخ نداده بلکه شهرداري تهران يکي از دستگاه هاي شفاف و پيشرو در مبارزه با فساد است و اگر ما در اين شرايط سخت مقاومت کنيم و با صلابت کار را پيش ببريم و بدي ها را با بدي جواب ندهيم ، حتما اجر بزرگي را خواهيم برد و وقتي کارها به درستي و در راه رضايت حقتعالي انجام شود، لطف خدا نيز شامل ما خواهد بود و ديگر هيچ نگراني از عملکرد خود نخواهيم داشت.

شهردار تهران افزود: با توجه به اينکه امسال هموطنان عزيز از حضور در مراسم پر شکوه حج محروم بودند ما تمام تلاش خود را مضاف تر و پرتوان تر از سالهاي گذشته به موضوع خدمت به زائران اربعين سيد و سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) در سال جاري خواهيم کرد .

گفتني است پيشتر مصطفي فيضي به عنوان رييس بازرسي آستان قدس رضوي و حسين رحمت به عنوان معاون حفاظت و امنيت سازمان انرژي اتمي کشور منصوب شده بودند.

دومين همايش فصلي سازمان بازرسي در سال جاري برگزار شد

دومين همايش فصلي سازمان بازرسي با حضور حجت الاسلام و المسلمين سيد مهدي طباطبايي ، خديوي مدير کل رفاه ، باقري مدير کل امور ايثارگران ، معاونين ، مديران و کارکنان سازمان بازرسي شهرداري تهران در تالار ايران زمين برگزار شد .

بنابه گزارش روابط عمومي سازمان بازرسي در اين همايش مصطفي فيضي رييس سابق سازمان بازرسي به برخي از اقدامات و فعاليت هاي انجام شده در سازمان بازرسي طي سالهاي اخيراشاره کرد و گفت: نگاهي به وضعيت سامانه هاي 137 و 1888 در طول اين سالها نشان دهنده آن است که امروز اين سامانه ها به عنوان يک امکان و توان واقعي در خدمت مديريت شهري مي باشند و اقدامات خوبي در اين سامانه ها صورت گرفته است.

وي بحث فرآيند محوري را از ديگر نکات و موضوعات مهم برشمرد و افزود: تلاش ما هميشه بر اين بوده است تا هرگاه متوجه شديم که در انتخاب مسير و روندي دچار اشتباه شديم، آن ايراد را اصلاح کنيم و ما همچنان نيازمند اصلاح فرآيندها هستيم .

فيضي همچنين تاکيد کرد: ما هميشه از شفافيت دفاع کرده ايم و اعلام داشته ايم که در شهرداري تقريبا موضوعي وجود ندارد که نتوان براي مردم بازگو کرد و آنچه که براي ما اهميت دارد پيش رفتن به سمت شفافيت رفتارهاي اداري است.

وي جهت و کارکرد سازمان بازرسي را ارتقاء سلامت اداري بيان کرد و گفت: مديران سازمان بازرسي، امين مديران ارشد شهرداري تهران هستند ولي اين به معناي پوشش و حفاظ براي هر نوع اقدام نمي باشد بلکه پشگيري و مبارزه با فساد و تخلفات هميشه در دستور کار سازمان بازرسي بوده است.

وي با تاکيد بر اينکه بيان آمار به شکل افسار گسيخته براي جامعه سم مي باشد عنوان کرد: ما درحوزه اختيارات مديران مي توانيم و بايد تجديد نظر کنيم و اختيارات در بعضي از حوزه ها نيازمند بازنگري است.

حفظ حرمت و آبروي افراد در بازرسي امري مهم و ضروري است

منصور کتانباف رئيس جديد سازمان بازرسي در ادامه اين همايش ، ضمن تاکيد بر اهميت بازرسي در سازمانها و دستگاه ها گفت: آنچه که بايد بدان توجه شود حفظ حرمت و آبروي افراد در بازرسي مي باشد و اگر تخلفي صورت مي گيرد با شرايط خاص آن و در چارچوب رعايت اخلاق با آن برخورد شود.

وي با بيان اينکه سطح توقعات از شهرداري بالا رفته است خاطر نشان کرد: امروز عده اي به دنبال يافتن خطا و برجسته سازي آن مي باشند که آنچه ضرورت دارد، درک موقعيت حساس زماني و مکاني است که در آن قرار گرفته ايم تا با شناخت اين موقعيت بتوانيم از مجموعه بزرگ شهرداري تهران در جهت خدمت رساني به شهروندان صيانت نماييم.

کتانباف همچنين ضمن تقدير از مهندس فيضي و تمام مجموعه بازرسي اظهار اميدواري کرد تا با ايجاد يک ارتباط خوب و مثبت بين تمام بخش هاي سازمان بازرسي، کارهاي موثر و موفقي ارائه و انجام شود.

استاندارد سازي فرآيندها، هوشمند سازي و استفاده از نيروهاي متخصص از اقدامات موثر سازمان بازرسي

حسين رحمت جانشين سابق سامان بازرسي نيز در اين مراسم از مهندس فيضي به عنوان مديري با توان و استراتژيک نام برد و اولين اقدام ايشان را در سازمان بازرسي، توسعه ساختار سازمان در تمام نقاط شهرداري بيان کرد.

رحمت استاندارد سازي فعاليت ها در بازرسي را از ديگر اقدامات مهم برشمرد و گفت: ما توانستيم با توجه به دستورالعمل هاي مشخص شده و با استاندارد سازي فرآيندها، تقويم بازرسي را تدوين نموده و طي سالهاي بعد آن را تکميل کنيم.

وي گام بعدي را رفتن به سمت بازرسي مجازي و هوشمند بيان کرد و افزود: با تلاشهاي صورت گرفته، چک ليست هايي تهيه شد تا بر اساس آن گزارشات ارائه شده به صورت سيستمي باشد، به گونه اي که نقش بازرس به حداقل برسد.

وي دانش محور بودن بازرسي را از ديگر نکات قابل اهميت دانست و ابراز داشت: امروز افتخار مي کنيم که سازمان بازرسي جزو مجموعه هايي مي باشد که از بالاترين سطح علمي برخوردار است و نيروهايي که دراين مجموعه فعاليت مي کنند، افرادي متخصص و کارشناس مي باشند.

ارتقاء مجموعه ها در گرو نظارت و بازرسي صحيح است

دکتر نادر نوروزي جانشن جديد سازمان بازرسي نيز در اين نشست ارتقاء مجموعه ها و سيستم ها را در گرو نظارت و بازرسي صحيح دانست و تصريح کرد: بازرسان و کساني که در اين مجموعه فعاليت مي کنند بايد داراي ويژگي هاي خاصي همچون دقت نظر، حوصله، سعه صدر و علم به موضوعات باشند که خوشبختانه جناب آقاي مهندس فيضي از تمام اين ويژگي ها برخوردار بود و توانست مجموعه اي را ساماندهي نمايد که موجب ارتقاء و توفيق در بخش هاي عملياتي و اجرايي شهرداري شده است .

نوروزي گفت: اگر امروز شهرداري توانسته است به اهدافي که براي آن در نظر گرفته شده است دست يابد و رضايت مردم را به دست آورد، حتما بازرسي در اين حوزه نقش موثري را داشته است.

بر اساس اين گزارش حجت الاسلام و مسلمين سيد مهدي طباطبايي از علما فرهيخته ديني در اين نشست با اشاره به درس هاي عاشورا و راه امام حسين (ع) و يارانش به ذکر مصائب عاشورا ، رشادتها و ايثار ياران صديق ابا عبدالله پرداخت و توجه به درس هاي نهضت عاشورا را امر مهم دانست و افزود : امروز همه ما در هر لباس و جايگاهي بايد از عبرتهاي عاشورا درس بگيريم و در بکارگيري آن در حوزه هاي کاري و شخصي کوشا و پايبند باشيم.

برپايه اين گزارش در اين مراسم از زحمات رييس و جانشين سازمان بازرسي از طرف معاونين ، مديران و کارکنان سازمان بازرسي تقدير بعمل آمد و همچنين از  منصور حيدري مشاور عالي پيشين سازمان بازرسي تقدير گرديد.

گفتني است سعادتمند معاون سازمان بازرسي در حوزه حمل و نقل و ترافيک به نمايندگي از معاونين سازمان به ايراد سخنراني پرداخت.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: