جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 12 مهر 1393     
سهم اتوبوس های منطقه 18 تا پایان سال 93 افزایش می یابد

به گزارش گروه حمل ونقل ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تهران در جریان بازدید نیمروزه خود از شهرداری منطقه 18 بر اختصاص سهم قابل توجهی از اتوبوس های جدید و تازه نفس به منطقه 18 تاکید کرد .

سیدجعفر تشکری هاشمی، معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تهران با همراهی حجت الاسلام و المسلمین عبدالمقیم ناصحی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و وحید نوروزی، شهردار منطقه از پروژه های ترافیکی منطقه 18 بازدید کردند.

سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه این بازدید تصریح کرد : همانگونه که امام راحل همواره در فرمایشات خود تاکید داشتند، شهروندان مناطق جنوب تهران ولی نعمتان ما هستند، همه ما باید تلاش کنیم تا موجبات آسایش و رفاه آنها را فراهم سازیم.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه ساکنان این مناطق نقش عظیمی در شکل گیری انقلاب اسلامی داشته اند و همیشه خود را پیرو ولایت فقیه می دانند گفت :  به همین منظور مدیریت شهری از حداکثر ظرفیت و توان خود برای خدمت بیشتر و بهتر به این عزیزان بهره می برد .

تشکری هاشمی ضمن اشاره به پیشرفت های حمل ونقل عمومی در مناطق جنوبی جنوبی تهران طی سال های اخیر، گفت:  شهردار تهران نیز نگاه ویژه ای به مناطق جنوبی تهران داشته است و اکنون شاهد آن هستیم که بخش قابل ملاحظه ای از سامانه های حمل ونقل عمومی در این مناطق به وجود آمده است. امروز جنوبی ترین ساکنان شهر تهران می توانند از خطوط اتوبوس های تندرو و مترو بهره مند شوند، همین موضوع باعث شده تا فاصله میان شمال و جنوب شهر کاهش یابد و دسترسی مردم به مناطق مختلف شهری با سهولت بیشتری صورت بگیرد.

وی بهره برداری از خط 3 مترو را در سال جاری سرفصل کاهش فاصله شمال جنوب در پایتخت عنوان کرد و گفت : با توسعه بخش جنوبی مترو امکان تردد راحتتربرای مردمان جنوبغرب تهران فراهم شده است ، البته این به معنای آن نیست که اکنون وضعیت حمل و نقل عمومی در منطقه 18 و سایر مناطق جنوبغرب تهران مطلوب است اما مدیریت شهری گام های خوبی در جهت ارتقاء سطح خدمات رسانی ناوگان عمومی در این مناطق برداشته است .

وی با تایکید بر اینکه افزایش ناوگان تاکسی و خطوط اتوبوس در منطقه 18 بیشترین مطالبه شهروندان منطقه از طریق سامانه 137و 1888بوده است گفت : قطعا"شهروندان ساکن منطقه 18 نیز این حق را دارند تا از سامانه های حمل ونقل عمومی استفاده کنند.خوشبختانه تاکنون خطوط اتوبوس های تندرو در برخی از شریان های اصلی منطقه راه اندازی شده است. افتتاح ایستگاه مترو آزادگان نیز سهم بسزایی در جابجایی برخی از شهروندان ساکن منطقه به نقاط مرکزی پایتخت داشته است.

معاون شهردار تهران از افزایش اتوبوس های شهر تهران طی ماه های آینده، با نگاه ویژه به مناطق جنوبی پایتخت خبر داد و افزود : طی سال جاری اتوبوس های جدیدی وارد ناوگان عمومی پایتخت خواهند شد که اولویت استفاده از اتوبوس ها تازه نفس مناطق جنوب تهران خواهد بود .

به گفته وی اتوبوس های جدید و تازه نفس را به محض ورود به چرخه ناوگان عمومی شهر روانه مناطق جنوبی تهران کنیم و قطعا سهم قابل توجهی از این اتوبوس های جدید به منطقه 18 اختصاص میابد .

در حاشیه این بازدید ، مسائل و درخواست های مردمی در خصوص توسعه حمل ونقل اتوبوسی در برخی از نقاط خاص منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: