جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 8 مهر 1395     
شهردار تهران در آیین بزرگداشت روز آتش نشان:
اساس کار آتش نشانان عشق به زندگی و محبت به مردم است

به گزارش شهرداری نیوز، شهردار تهران خطاب به آتش نشانان پایتخت تاکید کرد: وظیفه بنده است که همه تلاشم را برای رفع مشکلات معیشتی شما خصوصا در سه عرصه مسکن، درمان و امنیت شغلی داشته باشم و مطمئن باشید که با همه توان این کار را انجام خواهم داد.

محمدباقر قالیباف، عصر امروز طی سخنانی در آئین بزرگداشت روز آتش نشان که در محل سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد، ضمن تبریک هفتم مهر ماه روز آتش نشان به تقارن این روز با هفته دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: ما امنیت، زندگی و استقلال خود را مدیون خون شهدای عزیز و گرانقدر هستیم و مفتخریم که امروز همسنگر افرادی هستیم که با تاسی به همان فرهنگ ایثار و گذشت، تلاش می کنند.

وی ادامه داد: در کنار شهدای عزیزی که سازمان آتش نشانی در دوران دفاع مقدس تقدیم کشور و اسلام کرد، با همین روحیه شهدایی چون شهیدان قانع و عباسی را داریم که در این عصر و زمان هم اینگونه مجاهدت می کنند.

شهردار تهران ابراز داشت: درست است که دفاع مقدس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد اما دفاع مقدس و فرهنگ سازی که در دفاع مقدس صورت گرفت، تا به امروز در تداوم انقلاب اسلامی نقش بی نظیری داشته است.

قالیباف با بیان اینکه دفاع مقدس برای ما تنها یک بخشی از تاریخ ما نیست بلکه یکی از عناصر مهم هویت انقلابی، ملی و دینی کشور ما به شمار می رود، گفت: امروز هر چه از استقلال، عزت و اقتدار کشور و همچنین از روحیه مقاومت و ایستادگی سخن می گوییم، مرهون همان دوران دفاع مقدس است. در نتیجه این روحیه بود که عناصر مهم همبستگی و وفاق ملی در کنار هم شکل گرفتند و با هویت ملت ما عجین شدند. این در همه عرصه ها وجود دارد و بدون شک در حوزه آتش نشانان شکوفاتر است.

وی خاطرنشان ساخت: در سال84 که بنده وارد شهرداری تهران شدم، اولین جلسه ای که در جمع عمومی حضور پیدا کردم مختص آتش نشانان بود و در همان زمان حس قرابت و نزدیکی فراوانی با دوستان آتش نشانی پیدا کردم؛ به نحوی که احساس داشتم در همان فضای دوران دفاع مقدس هستیم.

شهردار تهران به فعالیت جوانان پر نشاط با روحیه خدمتگزاری، ایثار، گذشت، خونگرمی، انسجام سازمانی و نظم در سازمان آتش نشانی اشاره کرد و عنوان داشت: این موارد همه مدیون همان روحیاتی است که به برکت دوران دفاع مقدس در کشور ما دوباره احیا شد. از همین جهت است که آتش نشان بودن تنها یک شغل نیست، بلکه یک عشق است.

قالیباف یادآور شد: اگر این ایثارگری ها و گذشت ها در مجموعه آتش نشانی نباشد، این شهدا و مجروحان در سازمان آتش نشانی ماندگار نمی شوند. این امر نتیجه عشق به همنوع، روحیه ایثار و عشق به زندگی است که همکاران در این شرایط سخت، چنین ایثارگری هایی را از خود نشان می دهند؛ این روحیه را در کمتر شغلی می توان پیدا کرد.

وی افزود: البته بدون شک ضوابط، تاسیسات، امکانات، تداوم آموزش و انضباط سازمانی هم در جای خودش قرار دارد اما اساس کار عشق به زندگی، عشق به همنوعان و محبتی است که در یکایک همکاران ما در سازمان آتش نشانی وجود دارد.

قالیباف با بیان اینکه یکایک شما عزیزان در عرصه خدمت در سازمان آتش نشانی را به عنوان قهرمانان اصلی شهرمان می شناسم، ابراز داشت: قهرمان آن کسی است که بتواند برای سعادت جامعه از زندگی و سلامتی خودش بگذرد و سلامتی و جان خودش را تقدیم دیگر همنوعانش در شهر کند. در این کار هم هیچ گونه منتی بر سر کسی نداشته باشد.

شهردار تهران در پایان خطاب به آتش نشانان پایتخت تاکید کرد: وظیفه بنده است که همه تلاش خودم را برای رفع مشکلات معیشتی شما خصوصا در سه عرصه مسکن، درمان و امنیت شغلی داشته باشم و مطمئن باشید که با همه توان این کار را انجام خواهم داد و موضوع مسکن را با اولویت برای شما دنبال خواهم کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: