جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 6 مهر 1395     
اهدای جایزه‌‌ای به نام کارگردان فقید ایرانی

فرهنگ > سینما - نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سلیمانیه با اهدای جایزه طاها کریمی و با تقدیر از این فیلمساز فقید ایرانی، با آثاری از کارگردانان 105 کشور جهان در اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شود.
 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این جشنواره، تولیدات سال‌های 2015 و 2016 در دو بخش رقابتی سینمای جهان و سینمای کُردی در روزهای 10 تا 13 مهرماه جاری (1 تا 4 اکتبر 2016) در سالن‌های دانشگاه شهر سليمانيه در اقليم كردستان عراق به نمایش درمی‌آید.

از طرف اعضای هیئت داوران این جشنواره، 14 جایزه که شامل بخش رقابتی فیلم‌های بلند سینمای جهان و سینمای کُردی است؛ به بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلمبرداری، بهترین مونتاژ و جایزه ویژه هیئت داوران به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

در بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و جایزه ویژه هیئت داوران به برندگان اهدا خواهد شد و همچنین جایزه ویژه کمپانی سینمایی مستی فیلم به بهترین فیلمنامه تقدیم می‌شود و با تهیه‌کنندگی این شرکت سینمایی، این پروژه در سال آینده به فیلم سینمایی تبدیل خواهد شد. 

در این دوره از جشنواره و در سال‌های آینده نیز، جایزه طاها کریمی، فیلمساز فقید ایرانی که روز 8 خرداد 1392 بر اثر سانحه تصادف رانندگی در شهر سلیمانیه درگذشت؛ توسط خانواده آن مرحوم به بهترین فیلم اهدا خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: