جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 5 مهر 1395     
معاون فني عمران شهرداری تهران:
هفت پروژه عمراني از ابتداي سال تاكنون به بهره برداري رسيد

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، چهار پروژه عمراني با حضور شهردار تهران ،معاون فني وعمران و اعضاي شوراي شهر به بهره داري رسيد و بدین ترتیب پروژه های عمرانی افتتاح شده از ابتدای سال تاکنون به هفت پروژه رسید.

عليرضا جاويد معاون فني عمران شهرداری تهران در اين مراسم كه در محوطه درياچه شهداي خليج فارس برگزار شد با اشاره به نامگذاری پروژه تاج سد شهداي خليج فارس با نام نمادين گذر موج، اظهار کرد: نام اين پروژه ياد آور تلاقي آن با درياچه شهداي خليج فارس است به طوری که در این پروژه گذرگاه عابر پياده و دوچرخه نيز در جوار جنگل زيباي چيتگر احداث شده و نماي اين پروژه به كوهساران شمال تهران كه نماد صلابت ايران اسلامي است منتهي مي شود.

جاويد با تشريح معماري پروژه تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس گفت:گذر موج دومين فاز پروژه درياچه شهداي خليج فارس است که شامل مجموعه سازه هاي فلزي قوسي شكل است به طوری كه معماري نشات گرفته از امواج درياچه در آن به كار گرفته شده است.

وي با اشاره به موفقيت پروژه درياچه شهداي خليج فارس درسطح جهاني گفت: اين پروژه سال گذشته توانسته است رتبه چهارم در اجلاس جهاني مديريت پروژه را در كشور پاناما به دست آورد و هم اكنون مقاله اين پروژه نيز در سمپوزيومي كه در كشور ژاپن برگزار مي شود در حال پايش است.

به گفته معاون فني عمران شهرداری تهران پروژه درياچه شهداي خليج فارس از مگا پروژه هاي قرني و ماندگار تهران است كه زمينه ارتقا كيفيت زندگي در شهر تهران به عنوان يك شهر جهاني را فراهم می کند.

وي با بيان اينكه تصفيه خانه درياچه شهداي خليج فارس سومين فاز پروژه درياچه شهداي خليج فارس است ،گفت :فاز تصفيه فيزيكي تا پايان مهر ماه به بهره برداری می رسد و این در حالی است که تا پايان دي ماه فاز تصفيه شيرايي نيز به آن الحاق شده و به اين ترتيب شش و نيم ميليون متر مكعب آب درياچه شهداي خليج فارس بنا به معيارهاي زيست محيطي تصفيه می شود.

وي در ادامه با معرفي پروژه تقاطع غيرهمسطح شهيد خرازي وخيابان اردستاني گفت:اين پروژه در منطقه ٢٢ واقع شده است و يكي از مجموعه تقاطع هاي غير همسطحي است كه در مسير اين بزرگراه واقع شده به طوری که با راه اندازی آن زمينه تسهيل دسترسي شهروندان از بزرگراه هاي شهيد خرازي تا محلات منطقه 22 را فراهم مي كند.

جاويد با معرفي سیستم هوادهي تونل نيايش گفت :شفت هوادهي در مجاورت تونل نيايش قرار دارد كه زمينه افزايش ایمني و پدافند غير عامل تونل را فراهم مي كند.

معاون فني عمران شهرداری تهران با تاكيد بر اينكه پروژه تونل نيايش جزو پروژه هاي ماندگارشهرداري تهران است،گفت: رمز موفقيت اين پروژه ها فقط در كميت وكيفيت آنها نيست بلكه اين پروژه ها در دوره تحريم هاي ظالمانه عليه كشور ايران به بهره برداري رسيدند كه اين موضوع بر افتخارات اين پروژه ها كه نماد كارآمدي اين دوره از مديريت شهري بوده و به افتخار آفريني اين دوره می افزاید.

وي در ادامه به تشریح يكي از فازهاي پروژه شهيد بروجردي پرداخت و گفت: امروز تقاطع غير همسطح محلي اين پروژه به نام شهيد ميرزايي به بهره برداري رسيد.

جاويد با تاكيد بر اينكه با افتتاح اين طرح ها، اقدامات عمراني امسال به هفت پروژه مي رسد،تصریح کرد: اين پروژها به همراه دهها پروژه عمراني در سطح مناطق توسط معاونت فني و عمراني وشركت تابعه به بهره برداري رسيدند.

وي با اشاره به تحقق دستور شهردار تهران براي افتتاح پروژه ها گفت : طبق دستور شهردار محترم تهران از فرودين ماه امسال، هر ماه حداقل يك پروژه عمراني باید به بهره برداري برسد كه اين مهم در هفت ماه اول سال اجرا شده و تا پايان سال ادامه پيدا می کند.

معاون فني عمران شهرداری تهران در ادامه با اشاره به عملکرد موفق اين دوره از مديريت شهري در تهران گفت: تا سال ٨٤ طبق طرح هاي توسعه شهري، تهران به ٥٠ درصد از زير ساخت هاي توسعه شهري دست پيدا كرده بود اما در طول ١١ ساله اين دوره از مديريت شهري، رشد زير ساخت هاي پایتخت به ٨٥ درصد ارتقا پيدا كرده است.

وي با اشاره به برخي آمارها در اين زمينه گفت: تا سال ٨٤، تنها 304 كيلومتر از شبكه بزرگراه هاي تهران تحقق يافته بود كه اين ميزان هم اكنون به ٥٣٥ کیلومتر طول بزرگراه هاي احداث شده در پایتخت مي رسد كه این رقم رشد ٧٧ درصد در زمينه طول بزرگراه ها را در اين مدت نشان مي دهد.

جاوید با اشاره به افزايش پل ها و تقاطع هاي غير هم سطح گفت :تقاطع هاي غير همسطح از ١٥٧ عدد به ٣٥٧ عدد رسيده است كه رشد كمي ١١٣ درصدي در اين زمينه را نشان مي دهد.

وي با اشاره به موفقيت هاي مديريت شهري در زمينه تونل هاي شهري گفت : زماني تهران فقط از يك كيلومتر تونل امير كبير بهره مند بود اما امروز شهر تهران ٢٠ كيلومتر تونل تحقق يافته دارد به طوری که اين ها در قالب چهار تونل به بهره برداري رسيده است و بزودی با افتتاح تونل شهداي غزه در محور بزرگراه شهيد حكيم ، این پروژه نیز به مجموع تونل های شهر تهران اضافه می شود و بدین ترتیب ارتقا تونل هاي شهري از يك كيلومتر به ٢٠ كيلومتر رسیده و رشد كمي ١٩٠٠ درصدي تحقق پیدا می کند.

معاون فني عمران شهرداری تهران با اشاره به رشد كمي اعتبارات عمراني در ١١ سال اخير گفت :تا قبل از سال ٨٤ از نيمه سال 70 تا نيمه سال 80 در مجموع اعتبارات عمراني مصوب شده ٦٥٠ ميليارد تومان بود اما طی ١١ ساله اخیر مديريت شهري، میزان اعتبارات عمراني و زير ساختي در مقياس شهري به ١٣ هزار و ٤٠٠ميليارد تومان افزايش يافته كه نشان دهنده رشد 20 برابری شاخص كمي است.

جاوید با تاكيد بر اينكه محاسبه شاخص كمي به تنهایی عادلانه نيست و بايد نرخ تورم را در محاسبات محسوب كرد، گفت :بر اساس نرخ تورم كه هر سال بانك مركزي آن را اعلام مي كند ،محاسباتي را انجام داديم که نشان می دهد از ابتداي دهه 70 تا 80 در مجموع اعتبارات عمراني بالغ بر ٦٣٠٠ ميليارد تومان بود و در مقایسه با اين دوره از مديريت شهري مجموعه اعتبارات عمراني از سال ٨٤ تا ٩٥ به ٢٣هزار ميليارد تومان رسيد.

وی افزود: بررسی این ارقام نشان می دهد روند رو به رشد اعتبارات عمرانی با احتساب تورم و عملکرد همراه بوده به طوری که با همكاري شوراي شهر تهران وتدابير شهردار تهران محقق شده است .

معاون فني عمران شهرداری تهران با تاكيد بر اينكه توجه به پروژه هاي زير ساختي وعمراني تهران رشد سه ونيم برابري داشته است گفت :اين روند نشان دهنده توجه ويژه به عمران و آباداني كلانشهر تهران در اين دوره از مديريت شهري است.

جاويد تاكيد كرد: از نيمه سال ٨٤ تا كنون ١٠٨ پروژه در مقياس شهري افتتاح شده است كه مي توان گفت هر ماه يك پروژه به بهره برداري رسيده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: