جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 مهر 1395     
کم آبی کشت پاییزه در اصفهان را متوقف کرد

استان‌ها > اصفهان - به گزارش ایسنا، معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: در استان کم‌بارشی مانند اصفهان نیز میزان بارش در مقایسه با بلندمدت با کاهش ۳۰ درصدی مواجه شده و به همین دلیل به سختی توانستیم آب را مدیریت کرده و آب شرب مردم را تأمین کنیم.
 

 

رحیم میدانی اظهار کرد: متاسفانه امسال کشت پاییزه در اصفهان به علت کم آبی نخواهیم داشت.

وی افزود: میزان بارش در کل کشور در سال جاری آبی ۲۳۱ میلی‌متر گزارش شده که نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است، اما افزایش بارش‌ها در سال جاری به معنای بازگشت کشور به روال عادی و دوران پرآبی نیست،

معاون آب و آبفای وزیر نیرو ادامه داد: روند کنونی بحران آب نشان می‌دهد که باید در سال‌های پیش رو برای مدیریت بحران آب همه دست به دست همدیگر داده و در اصلاح و بهینه سازی مصرف آب بکوشند.

میدانی تأکید کرد: براساس پیش بینی‌های دموگرافیگ، در سال ۱۴۲۰ جمعیت کشور به ۱۰۶ میلیون نفر خواهد رسید که حدود ۵۰ میلیون از این افراد ساکن فلات مرکزی خواهند بود و چنانچه تدابیری برای تأمین آب این مناطق اندیشیده نشود، کشور در بحران فرو خواهد رفت.

وی افزود: بر این اساس انتقال آب برای تأمین آب شرب این مناطق از اولویت‌های کنونی وزارت نیرو است؛ البته وزارت نیرو در صورت اقدام در این زمینه خود را متعهد به رعایت پیوست‌های زیست محیطی خواهد دانست.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: