جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 مهر 1395     
قالیباف در جمع خبرنگاران:
تقویت کتابخانه های مدارس پایتخت در سال های اخیر

به گزارش شهرداری نیوز، شهردار تهران گفت: در سال گذشته هزینه حمل ونقل معلولان توسط شهرداری تهران تامین و سرویس های مناسب برای آنان تهیه شد. خوشبختانه امروز در شهر تهران معلولی وجود ندارد که به دلیل هزینه های حمل ونقل دچار مشکل باشد.

محمدباقر قالیباف در جمع خبرنگاران در خصوص تعامل شهرداری تهران با آموزش وپرورش گفت: توجه به تعلیم و تربیت اولویت مجموعه های دولتی و نهادهای وابسته است.

قالیباف افزود: شهرداری تهران نیز به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی در کنار مردم و خیرین به این بخش توجه ویژه  ای داشته و خواهد داشت.

شهردار تهران عنوان کرد: در فرهنگ قرانی مردم ما نیز توجه ویژه ای به نقش تعلیم و تربیت در جامعه شده و در آنجا نیز این موضوع در اولویت قرار گرفته است.

قالیباف با بیان اینکه شهرداری تهران از بعد توجه به مسائل کالبدی و نیز کمک های تجهیزاتی در کنار مدارس شهر تهران بوده و خواهد بود، تصریح کرد: در سطح شهر تهران اقشار مختلفی وجود دارند که می طلبد شهرداری به طور ویژه به آنان کمک کند همانند رفع دغدغه معلولان در حوزه حمل ونقل؛ هرچند که ممکن است این موضوع در وظایف ذاتی شهرداری تهران قرار نگیرد.

شهردار تهران در ادامه توضیح داد: در سال گذشته هزینه حمل ونقل معلولان توسط شهرداری تهران تامین و سرویس های مناسب برای آنان تهیه شد. خوشبختانه امروز در شهر تهران معلولی وجود ندارد که به دلیل هزینه های حمل ونقل دچار مشکل باشد.

وی ادامه داد: کارهای تعمیراتی و تجهیز مدارس را شهرداری تهران در سالیان گذشته انجام داده است و امسال نیز توانستیم اقدامات بسیارخوبی را در این راستا برای مدارس انجام دهیم.

شهردار پایتخت با اشاره به نقش حمل ونقل عمومی در جابه جایی دانش آموزان و دانشجویان در پایتخت گفت: تلاش بسیاری شده است که دغدغه ها را در این حوزه کم کنیم. از هفته گذشته با توجه به تجهیز ناوگان ظرفیت حمل ونقل عمومی شهر روزانه 300 هزار نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به کمک های شهرداری تهران به مدارس گفت: در جهت تقویت محیط علمی مدارس به حمدالله توانسته ایم نمایشگاه یادیارمهربان را سال ها به طور متوالی برگزار کنیم.

قالیباف با اشاره به اینکه بیش از 7میلیون جلد کتاب به کتابخانه های مدارس پایتخت اهدا شده است، گفت: در حقیقت کتابخانه ها در حد کفایت تقویت شده اند.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت ترافیکی روز آغازین سال تحصیلی جدید اظهارکرد: ما هر ساله قبل از آغاز سال تحصیلی تقویت حمل ونقل عمومی را در دستور کار خود می دهیم که امسال هم اقداماتی در این خصوص صورت گرفت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: