جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 31 شهريور 1395     
فسیل سه حیوانی که همدیگر را بلعیده‌اند

این فسیل یک حشره را داخل شکم یک مارمولک نشان داد که البته این مارمولک نیز توسط یک مار بلعیده شد بود.

خبرگزاری فارس: محققان تاکنون انواع مختلف سنگواره‌ها از دایناسورها و دیگر موجودات زنده ماقبل تاریخ را شناسایی کرده‌اند و مطالعه روی هر کدام از آنها ابهامات زیادی را برطرف کرده است. ولی این نخستین باری است که چنین فسیلی در جهان شناسایی می‌شود.

دریاچه آتشفشانی ماقبل تاریخ Messel Pit در آلمان از جمله کمپ‌هایی است که محققان و تاریخ‌شناسان روی آن فعالیت‌های گسترده انجام می‌دهند. محققان در آخرین بررسی‌های خود یک فسیل عجیب در این دریاچه شناسایی کردند.
 
 فسیل سه حیوان

بررسی‌ها روی این فسیل یک حشره را داخل شکم یک مارمولک نشان داد که البته این مارمولک نیز توسط یک مار بلعیده شد بود. این فسیل به گونه‌ای باقی مانده بود که رسوبات آن به خوبی بقایای هر سه موجود زنده را نشان داد.


این سه موجود زنده در دوره ماقبل تاریخ می‌زیسته‌اند که احتمالا مدت کوتاهی پس از آنکه حشره توسط مارمورک بلعیده شد، یک مار بزرگ آنها را به صورت یکجا در شکم خود جا داده است.
 
 فسیل سه حیوان

این فسیل به دانشمندان نشان داد 48 میلیون سال قبل چرخه غذایی بین موجودات زنده چگونه بوده است. تاریخ‌شناسان با این کشف بزرگ عادات غذایی را بین حیوانات شناسایی کردند و متوجه شدند که در آن زمان هم مارها غذاهای مشابه را می‌خوردند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: