جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 شهريور 1395     
خاطره خواندنی ناطق‌نوری از سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - علی اکبر ناطق‌نوری در جشن بزرگ عید غدیرخم جمعیت هلال احمر خاطره‌ای از همراهی خود با حضرت آیت الله خامنه‌ای در سفر به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تعریف کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین خاطره حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری به شرح زیر است:

من زمان 8 سال دفاع مقدس با حضرت آیت الله خامنه ای به سازمان ملل رفتم ایشان می خواست به عنوان رئیس جمهور آنجا صحبت کند، ریگان رئیس جمهور آمریکا روز قبل صحبت کرده بود. به تعبیر امام سجاد (ع) خدا دشمنان ما را از حُمَقا قرار داده است. آنجا ریگان اعلام کرد "فردا رئیس جمهور ایران در سازمان ملل سخنرانی دارد می خواهد تکلیف جنگ را روشن کند" خودش یک تبلیغ شد، همه آمدند.

آقا پشت تریبون آمد، سالن سازمان ملل پر از جمعیت بود عده ای دور سالن ایستاده بودند که ببینند ایشان چه می گوید. مثل دو خطبه نمازجمعه، در دو بخش صحبت کردند، یک قسمت درباره "انسان در جهان بینی اسلام و اینکه جایگاه انسان در جهان بینی اسلام کجاست؟". بعضی سیاهپوستان حاضر در سالن اشک می ریختند چون می دیدند یک کسی دارد حرف آنها را بیان می کند. آقا در قسمت دوم سخنرانی به آمریکا حمله کرد، روس ها خوشحال بودند، نمایندگان آمریکا 4 نفر بودند اول صحبت ها را نوشتند بعد که دیدند به انفعال افتادند قهر کردند و رفتند، هیچ کس هم دنبال شان بلند نشد. شوروی ها خوشحال بودند که آقا به آمریکا حمله کرده است اما ایشان سوی صحبت های خودش را به سمت حمله به شوروی هم بردند و درباره جنایاتش در افغانستان سخن گفتند.

وقتی سخنرانی آقا تمام شد همه سالن و هیأت ایرانی کف زدند. وقتی وارد فرودگاه تهران شدیم کسانی که از ما استقبال کردند گفتند "آقای ناطق خیلی خوب کف می زدید". بعد من رفتم نماز جمعه تبریز از من پرسیدند "شما آنجا کف زدید؟" من دیدم این دارد برای خودش موضوعی می شود، رفتم پشت تریبون گفتم "آنقدر سخنرانی افتخار و عزت آفرین بود، من آشیخ جلوی خودم را گرفتم کف زدم، شما اگر بودید می رقصیدید"




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: