جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 شهريور 1395     
معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت:
پيشرفت 60 درصدي تهيه اطلس قنوات شهر تهران

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، مهندس مجتبي يزداني در نشستي با مشاورين امور آب خام و روساي فضاي سبز مناطق 22 گانه که با حضور مختاري مديرعامل سازمان بوستان ها و فضاي سبز شهر تهران و ديگر مديران اين سازمان برگزار شد، پس از استماع گزارشات و توضيحاتي در خصوص طرح جامع آب خام به منظور استفاده بهينه از آب خام براي آبياري فضاهاي سبز و افق اين طرح، گفت: اجراي طرح جامع آب خام در دهه گذشته توسط شهرداري تهران آغاز و تاکنون اقدامات بسيار خوبي در اين زمينه به انجام رسيده است.

مهندس يزداني با اشاره به بحران آب در کشور گفت: با توجه به بحران کم آبي برنامه ريزي هاي لازم براي استفاده درست و بهينه از آب هاي غيرشرب در آبياري فضاي سبز شهر تهران صورت گيرد.

وي در ادامه گفت: خوشبختانه در چند سال گذشته برنامه ريزي هاي خوبي براي منابع ذخيره آب صورت گرفته است.

يزداني با تاکيد بر اهميت و لزوم بازسازي و ساماندهي قنوات شهر تهران، اذعان کرد: تهيه اطلس قنوات شهر تهران با پيشرفت 60 درصدي در حال انجام است.

وي بر ارائه آماري صحيح از تعداد قنوات در سطح مناطق 22 گانه تاکيد کرد و گفت: تعداد و وضعيت چاه ها بايد به سرعت تعيين تکليف شوند.

يزداني در ادامه بر تشکيل تيمي متشکل از سازمان بوستان ها، مشاورين امور آب خام و روساي فضاي سبز مناطق 22 گانه تاکيد کرد و گفت: پس از احصاء آمار واقعي از تعداد چاه ها و قنوات و براي رسيدن به نتيجه مطلوب در راستاي آبياري فضاي سبز شهر تهران، مطالعات کارشناسي نيز در خصوص استفاده از گونه هاي گياهي متناسب با شرايط اقليمي شهر تهران صورت گيرد تا به آب کمتري نياز داشته باشد.

معاون خدمات شهري شهرداري تهران با ذکر اين نکته که اقدامات بسيار خوبي در بحث توسعه فضاي سبز شهر تهران در يک دهه گذشته انجام شده است، خاطرنشان کرد: انصافاً با اقدامات بسيار خوب سازمان بوستان ها و فضاي سبز شهر تهران، مشاورين امور آب خام و روساي فضاي سبز مناطق 22 گانه و ... به اين مهم دست يافتيم که بر خود فرض مي دانم از زحمات يکايک شما عزيزان قدرداني به عمل آورم.

يزداني در ادامه خاطرنشان کرد:  فضاي سبز جزو سرمايه هاي ملي شهر تهران محسوب مي شود، بنابراين بايد با تمام توان در حفظ و نگهداري از آن بکوشيد.

وي با اشاره به اين که در اين معاونت دو اولويت مهم را در دستور کار قرار داديم، گفت: فضاي سبز و پسماند جزو اولويت هاي ما هستند، از اين جهت که شهروندان ارتباط مستمري با اين دو حوزه دارند و هدف ما جلب رضايت حداکثري شهروندان است.

لازم به ذکر است يزداني در اين جلسه به مشکلات و موضوعات مطرح شده توسط مشاورين امور آب خام و روساي فضاي سبز مناطق 22 گانه در خصوص قراردادها و پرداخت مطالبات آنان رسيدگي و دستورات لازم را در اين زمينه ها صادر کرد.

گفتني است در اين جلسه گزارشاتي در خصوص موضوعاتي چون طرح جامع آب خام و پيشرفت مطالعات طرح آب خام در مناطق 22 گانه،  لزوم احياء قنوات خشک شده، وضعيت قنات هاي پرآب و کم آب در سطح مناطق و ... مطرح  و در اين زمينه ها بحث و تبادل نظر شد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: